آرشیو دی ماه 1400

آگاهانه سرمايه گذاري كنيد.

آموزش کار با صرافی Hotbit

صرافی Hotbit یک پلتفرم بین المللی برای معاملات ارزهای دیجیتال است که توسط تیمی متشکل از توسعه دهندگان ایالات متحده، چین، تایوان در سال 2018 در کشور هنگ کنگ و استونی ثبت شده است. این صرافی از 8 زبان پرتغالی، چینی، کره ای، ترکی، تایلندی، ایتالیایی، انگلیسی و روسی پشتیبانی می کند. صرافی هات بیت یک اپلیکیشن معاملاتی تلفن همراه دارد که کاربران می توانند آن را از وب سایت صرافی هات بیت دانلود کنند. این اپلیکیشن هم از سیستم عامل اندروید و هم از iOS پشتیبانی می کند و کاربران از آن برای نظارت بر بازار و بررسی پوزیشن های خود استفاده می کنند. این صرافی جز معدود صرافی هایی ست که کاربران نیازی به احراز هویت در هنگام ثبت نام ندارند و برای ثبت نام، شارژ حساب های خود و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، فقط داشتن ایمیل و شماره تلفن کافی است. در این مقاله به ارائه آموزش کار با صرافی Hotbit، آموزش واریز در صرافی هات بیت، آموزش برداشت از صرافی هات بیت و انواع ترید در آن می پردازیم.

آموزش کار با صرافی Hotbit

آموزش کار با صرافی Hotbit

برای شروع کار با صرافی Hotbit پنج مرحله وجود دارد که شامل این مراحل می باشد:

1- ثبت نام در صرافی

برای ثبت نام در صرافی Hotbit، کاربران باید وارد سایت صرافی Hotbit به آدرس Hotbit.io شوند و سپس بر روی گزینه «Register» (ثبت نام)، کلیک کنند.

2- تایید ایمیل

کاربران باید آدرس ایمیل خود را در صفحه باز شده وارد کنند و سپس گزینه Send را کلیک نمایند. پس از آن برای کاربران یک ایمیل حاوی کد تایید، ارسال می شود. کاربران این کد را باید کپی کنند و بر روی کادر مربوطه قرار دهند. پس از این مرحله، باید یک رمز عبور شامل حداقل 8 کارکتر، حاوی عدد و حروف، به اختیار خود، وارد کنند و موافقت خود را با شرایط و ضوابط سایت اعلام کنند. پس از تکمیل این اطلاعات، باید گزینه «Register» (ثبت نام) را کلیک کنند. 

کسب درآمد از متاورس

3- فعال سازی تایید دو عاملی

این صرافی به کاربران خود، قابلیت تایید 2 عاملی (2FA) Google Authenticator و سیستم تایید پیام کوتاه را ارائه می دهد.

4- راه اندازی Google Authenticator

اپلیکیشن Google Authenticator باید توسط کاربران از App Store و Google Play دانلود شود. پس از نصب این اپلیکیشن، کاربران باید بر روی علامت + ضربه بزنند و سپس گزینه اسکن بارکد را انتخاب کنند. در ادامه باید روند فعال سازی احراز هویت را ادامه دهند. به این صورت که با انتخاب گزینه Next به قسمت اسکن بارکد بروند.

برای اسکن بارکد می توان از تلفن همراه استفاده کرد. بعد از این مرحله، کد تایید دو مرحله ای گوگل برای کاربران فعال می شود. کاربران همچنین می توانند کد 16 رقمی را که در کنار بارکد قرار دارد در Google Authenticator به صورت دستی وارد کنند و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنند. پس از این مرحله، باید کد پویا Google Authenticator تلفن همراه خود را برای ورود به هات بیت، علاوه بر آدرس ایمیل و رمز عبور وارد کنند.

در ادامه آموزش کار با صرافی Hotbit برای انجام واریز در آن ارائه می شود.

آموزش واریز در صرافی هات بیت

آموزش واریز وجه یا ارز در صرافی هات بیت

شارژ حساب، اولین اقدام بعد از ایجاد حساب کاربری در هات بیت است که از طریق پنل «Deposits» (واریز) صورت می گیرد.

 انواع واریز در صرافی هات بیت 

1- فیات: در این نوع واریز، بخش واریز بر روی گزینه ارز فیات به صورت پیش فرض، تنظیم شده است. ( از آنجایی که کاربران ایرانی فاقد دسترسی به حساب بانکی بین المللی می باشند، نمی توانند از این بخش استفاده کنند.)

2- کریپتو: در این نوع واریز کاربران می توانند ارز های دیجیتالی مانند تتر، بیت کوین، اتریوم و ... را به حساب کاربری خود واریز کنند.

کاربران ایرانی برای این کار فقط می توانند پس از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی، رمز ارز خریداری شده را به آدرس کیف پول اختصاصی خود در صرافی Hotbit ارسال کنند. 

Decentraland

برای مثال اگر کاربری بخواهد BTC خود را از صرافی والکس به کیف پول بیت کوین خود در صرافی Hotbit ارسال کند، باید مراحل زیر را طی کند:

1- کلیک بر روی گزینه رمز ارز (کریپتو) در صفحه «Deposits»

2- انتخاب رمز ارزی که قصد دارند با آن حساب‌ خود را شارژ کنند. (برای مثال: بیت کوین).

3- انتخاب شبکه‌ی انتقال. 

4- در این مرحله کاربران باید ابتدا آدرس کیف پول بیت کوین هات بیت را کپی کنند و انتقال را از والکس به این کیف پول انجام دهند.

5- برای تکمیل انتقال از والکس، باید گزینه برداشت در قسمت «کیف پول» را کلیک کنند.

6- سپس میزان برداشت مورد نظر و آدرس کیف پول مقصد را وارد کنند. با کلیک بر روی گزینه «درخواست برداشت»، فرآیند برداشت و انتقال بیت کوین به هات بیت انجام می شود. بعد از تایید درخواست برداشت، عملیات انتقال با موفقیت انجام می شود.

آموزش برداشت از صرافی هات بیت

یکی از بخش های مهم در آموزش کار با صرافی Hotbit، آموزش برداشت از صرافی هات بیت می باشد که کاربران می توانند بعد از ورود به حساب کاربری خود، در بخش Fund گزینه Withdrawals (برداشت) را کلیک کنند و سپس دارایی‌های خود را برداشت نمایید.

دو نوع برداشت در صرافی هات بیت وجود دارد:

فیات: در این نوع برداشت، بخش برداشت بر روی گزینه فیات (مانند دلار و یورو) به صورت پیش‌فرض تنظیم شده است. (این نوع برداشت غیر قابل استفاده برای کاربران ساکن ایران می باشد.)

کریپتو: در این بخش کاربران می‌توانند رمزارهایی که در حساب‌ خود دارند را برداشت کنند و آنها را به کیف‌پول دیگری مانند والکس یا تراست ولت منتقل کنند.

انواع ترید یا معامله در هات بیت

آموزش تصویری کار با صرافی hotbit

یکی دیگر از بخش های مهم در آموزش کار با صرافی Hotbit، شناخت انواع ترید در این صرافی می باشد. در صرافی هات بیت، کاربران می توانند هم معاملات سریع انجام دهند و هم معاملات زمان بندی شده و مطابق برنامه شخصی خود را انجام دهند. برای این کار سه مدل سفارش خرید و فروش وجود دارد که شامل این موارد می باشد:

1- Limit Order

در روش Limit Order، کاربران می توانند برای ارز دیجیتال خود یک قیمت در نظر بگیرند. در این روش، خرید و فروش تنها در صورتی انجام می شد که رمز ارز به قیمت مورد نظر برسد. 

کانال تلگرام

2- Market

در این روش، کاربران قیمتی را برای سفارش تعیین نمی کنند. بلکه اگر قیمت بازار هات بیت، مورد تایید تریدرها باشد، می توانند سفارش خرید و فروش خود را ثبت کنند. بهترین قیمت خرید یا فروش، توسط صرافی هات بیت برای کاربران پیدا می شود و به صورت لحظه ای، سفارش انجام می شود. به روش Market، خرید و فروش سریع نیز گفته می شود.

3- Trigger Order

سفارش Trigger Order، سفارشی ست که معامله گران برای ارز دیجیتال خود یک قیمت تعیین می کنند و زمانی که ارز دیجیتال آنها به قیمت مورد نظر و یا بیشتر از آن رسید، سفارش خرید یا فروش برای معامله گر ثبت می شود.

نکته: در صرافی هات بیت، علاوه بر این که تریدرها می توانند مقدار دارایی خود را به صورت دستی وارد کنند، می توانند به بخش سفارشات مراجعه کنند و از نوار افقی که در این قسمت وجود دارد و حجم کل دارایی های خود را از صفر تا 100درصد تغییر دهند.

آموزش کار با صرافی FTX

یکی از صرافی های ارزهای دیجیتال، صرافی FTX می باشد که امکان معاملات اسپات را برای کاربران خود فراهم کرده است. این صرافی در سال 2018 توسط بنیانگذارانی از جمله Sam Bankman-Fried تاسیس شد. Gary Wang نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری در صرافی FTX مشغول به کار می باشد. Sam Bankman-Fried و Gary Wang پیش از تاسیس این صرافی، شرکت Alameda Research را در سال 2017 تاسیس کرده بودند که در حوزه ارائه نقدینگی و ارزهای رمزنگاری پیشرو بود. دسترسی به این صرافی هم از طریق دسکتاپ و هم از طریق اپلیکیشن تلفن همراه FTX امکان پذیر می باشد. همچنین این صرافی کارمزدهای پایینی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که از جمله مزایای این صرافی محسوب می شود. کاربران در این صرافی می توانند با استفاده از حداکثر اهرم که 101 می باشد، سودهای بالایی را نیز کسب کنند. این صرافی یک کیف پول دیجیتالی دارد که به کاربران قابلیت ذخیره سازی دارایی های دیجیتالی خود را می دهد. در این مقاله به ارائه آموزش کار با صرافی FTX می پردازیم که شامل آموزش ثبت نام در صرافی FTX، آموزش احراز هویت، آموزش احراز هویت دو عاملی (2FA)، آموزش واریز (Deposit) ارز دیجیتال، آموزش برداشت (Withdraw) ارز دیجیتال و آموزش ترید یا خرید و فروش اسپات در صرافی FTX می باشد.

آموزش ثبت نام در صرافی FTX

آموزش ثبت نام در صرافی FTX

برای ثبت نام در این صرافی، کاربران به یک ایمیل معتبر نیاز دارند تا بتوانند پس از ورود به سایت ftx.com ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام در صرافی FTX در دو مرحله انجام می شود.

1- ورود به سایت FTX و کلیک بر روی گزینه Register 

ارزهای دیجیتال متاورس

2- وارد کردن آدرس ایمیل و انتخاب یک رمز عبور( با حداقل 8 کارکتر شامل حرف و عدد)

کاربران برای تکمیل پازل تعیین شده باید Click To Verify را انتخاب نمایند و پس از این که اطلاعات خواسته شده را تکمیل کردند، باید موافقت خود را با قوانین این سایت با زدن تیک پذیرفتن قوانین FTX اعلام کنند. کاربرانی که کد دعوت دارند، می توانند با وارد کردن آن، در کارمزدهای خود 5% تخفیف دریافت کنند. مرحله آخر انتخاب گزینه Sign Up می باشد. 

Nft coinmarketcap

آخرین مرحله پس از ثبت نام در FTX، احراز هویت در صرافی می باشد که طی 4 مرحله انجام می شود و کاربران برای انجام واریز، برداشت و ترید حتما باید در این صرافی مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند.

آموزش احراز هویت در صرافی FTX

کاربران پس از احراز هویت سطح 1 می توانند تا سقف 2000 دلار را به صورت روزانه برداشت کنند.

1- کاربران در مرحله اول باید روی پروفایل خود کلیک کنند و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنند.

2- در مرحله دوم کاربران باید گزینه Identity Verification را انتخاب کنند تا بتوانند احراز هویت را انجام دهند. 

کانال تلگرام

3- با انتخاب گزینه Identity Verification، برای کاربران گزینه Enable Trading And Deposit نمایان می شود که  برای انجام عملیات های ترید و واریز ارزهای دیجیتال باید آن را انتخاب کنند.

4- سپس قسمتی برای تعیین نوع احراز هویت نشان داده می شود که کاربران می توانند به انتخاب خود یکی از گزینه های حساب شخصی (Individual) و یا یک حساب حقوقی (Institution) را انتخاب کنند و سپس اطلاعات خواسته شده دیگر را به ترتیب وارد کنند. اطلاعات خواسته شده شامل این موارد می باشد:

آموزش احراز هویت در صرافی FTX

- وارد کردن نام و نام خانوادگی به صورت کامل

- وارد کردن نام کشور محل اقامت

- وارد کردن شهر یا منطقه محل اقامت

 -وارد کردن شماره تلفن همراه

- وارد کردن کد ارسال شده به تلفن همراه

- وارد کردن تاریخ تولد

و در نهایت بر روی گزینه Submit Information کلیک کنند تا فرآیند احراز هویت برای آنها تکمیل شود.

آموزش احراز هویت دو عاملی (2FA) در صرافی FTX

این صرافی برای افزایش امنیت، از احراز هویت دو عاملی (2FA) استفاده می کند. برای انجام عملیات واریز یا برداشت ارزهای دیجیتال در این صرافی، احراز هویت دو عاملی (2FA) ضروری می باشد. کاربران برای انجام این احراز هویت باید بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن Google Authenticator را نصب کنند. پس از نصب این اپلیکیشن، احراز هویت دو عاملی در 4 مرحله صورت می گیرد. این مراحل عبارتند از:

1- کلیک بر روی پروفایل و انتخاب گزینه Settings 

2- سپس در صفحه تنظیمات امنیت حساب، کاربران باید Two-Factor Authentication را انتخاب کنند و از میان گزینه های پیشنهادی، گزینه Google Authentication را کلیک کنند.

3- در این مرحله یک پنجره ای باز می شود که برای انجام مراحل آن ابتدا باید اپلیکیشن Google Authenticator، نصب شود و سپس در این اپلیکیشن، کد QR نمایش داده شده را اسکن کنند و یا دستی آن را وارد نمایند. این کد باید در جایی امن یادداشت و نگهداری شود تا کاربران بتوانند دسترسی به حساب خود را حتی پس از مفقود شدن و یا ایجاد مشکل برای دستگاه، داشته باشند.

4- بعد از انجام همه ی این مراحل، باید کد 6 رقمی که نمایش داده می شود را وارد اپلیکیشن کنند و گزینه Submit را کلیک کنند.

آموزش واریز (Deposit) ارز دیجیتال در صرافی FTX

آموزش واریز ارز دیجیتال در صرافی FTX

واریز ارز دیجیتال در صرافی FTX در 2 مرحله انجام می شود:

1- ورود به سایت و انتخاب گزینه Wallet

2- انتخاب رمز ارز مورد نظر و کلیک بر روی Deposit

پس از انتخاب گزینه Deposit، آدرس کیف پول رمز ارز مورد نظر به کاربران نمایش داده می شود. کاربران می توانند این آدرس را کپی و یا با انتخاب گزینه Show QR Code، کد QR را اسکن کنند. 

آموزش برداشت (Withdraw) ارز دیجیتال در صرافی FTX

برای برداشت ارزهای دیجیتال در این صرافی، همانند واریز باید در ابتدا گزینه Wallet را انتخاب و رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Withdraw را کلیک کنند. پس از کلیک بر روی گزینه Withdraw، پنجره ای باز می شود که در قسمت Amount، باید مقدار ارز مورد نظر برای برداشت وارد شود. در قسمت Address نیز باید آدرسی که قصد دارند رمز ارز به آنجا منتقل شود را وارد کنند و در نهایت گزینه Withdraw را انتخاب کنند.

آموزش ترید یا خرید و فروش اسپات در صرافی FTX

آموزش ترید یا خرید و فروش اسپات در صرافی FTX

کاربران پس از ثبت نام و احراز هویت در این صرافی می توانند اقدام به خرید و فروش در صرافی کنند. برای ترید کردن در این صرافی 3 مرحله وجود دارد:

1- کاربران باید پس از وارد شده به سایت این صرافی، Markets را از قسمت سمت چپ در بالای صفحه را انتخاب کنند.

2- سپس گزینه اسپات را کلیک و جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنند.

3- پس از کلیک بر روی گزینه اسپات، صفحه ای ایجاد می شود که کاربران می توانند در قسمت فرم سفارش خرید و فروش، سفارشات خود را ثبت کنند. در این قسمت کاربران می توانند نوع سفارش خود را (Limit و یا Market) انتخاب کنند.

شبكه كادنا (kadena) چيست؟

اكثر پروژه هاي بلاك چيني به گواه اثبات كار براي انتقال زيرساخت هاي خود زمينه چيني مي كنند، در حالي كه برخي پلتفرم ها مانند كادنا ضمن استفاده از گواه اثبات كار، توانسته با طراحي نوين معماري شبكه به جنگ مقياس پذيري، امنيت و غيرمتمركز سازي بلاك چين برود. در اين مقاله به بررسي شبكه كادنا، همكاري ها، معرفي كوين شبكه كادنا و همكاري هاي اين پروژه مي پردازيم.

شبكه كادنا (kadena) چيست؟

شبكه كادنا (kadena) چيست؟

شبكه كادنا (Kadena) يك شبكه بلاك چين عمومي مشابه بيت كوين با هدف مقياس پذيري مي باشد كه براي تامين امنيت غيرمتمركز و اجماع ميان نودها، از مكانيسم گواه اثبات كار (PoW) استفاده مي كند. طراحي ساختار شبكه كادنا، ضمن افزايش مقياس پذيري و افزايش توان عملياتي، حفظ امنيت بلاك چين را تضمين مي كند. توسعه دهندگان كادنا، معتقد بودند كه زيرساخت هاي فناوري بلاك چين و اكوسيستم متصل به آن، نيازمند بازسازي مي باشند.

كادنا با استفاده از فناوري Multi-Chain يا همان فناوري چند زنجيره اي، توانسته چندين زنجيره را به يك ديگر متصل كند. در نتيجه معماري شبكه چند زنجيره اي، باعث شده كه در لايه يك اين شبكه، ميزان مقياس پذيري شبكه بتواند بيش از 9 ميليون معامله روزانه انجام شده در بازار بورس نيويورك را پردازش كند. در شبكه كادنا مدت زمان لازم براي ساخت هر بلاك 1.5 ثانيه مي باشد، بنابراين در اين شبكه 20 بلاك تنها در 30 ثانيه ساخته مي شود.

شبكه كادنا براي توسعه پلتفرم هاي ديفاي و محصولات بلاك چيني، زيرساخت و ابزارهايي را ارائه مي دهد. از جمله اين ابزارها مي توان به زبان برنامه نويسي پكت (Pact) اشاره كرد. اولين زبان برنامه نويسي قراردادهاي هوشمند، پكت مي باشد كه طراحي آن با فرمت خواندني براي انسان (Human-Readable) صورت گرفته است. همه افراد مي توانند قراردادهاي هوشمندي را كه با اين زبان نوشته شده اند را با هر سطح تجربه و دانشي كه دارند، به راحتي بخوانند. توسعه دهندگان كادنا براي آموزش يادگيري زبان پكت، يك مجموعه آموزشي در سه سطح مبتدي، متوسط و پيشرفته را به صورت كاملا رايگان در اختيار كاربران خود قرار داده اند.

نحوه كار شبكه كادنا

نحوه كار شبكه كادنا

هر بلاك جديدي كه در شبكه بيت كوين استخراج مي شود، داراي هش بلاك قبلي زنجيره، درون خود مي باشد. ماينرهاي شبكه با هدف استخراج بلاك هاي جديد، با يكديگر براي حل مسئله رياضي رقابت مي كنند. اين فرآيند كه به عنوان اولين متد براي تامين امنيت شبكه هاي غيرمتمركز و همچنين اثبات صحت تراكنش ها كاربرد دارد، همان گواه اثبات كار است. هر بلاك جديد در شبكه كادنا علاوه بر اين كه به بلاك قبلي زنجيره خود متصل مي شود، به 3 بلاك ديگر نيز از زنجيره هاي همتا وصل مي شود و در خود، درخت مركل زنجيره هاي همتا را نيز دارد. در نتيجه در سراسر شبكه توان شبكه براي انتشار و پخش داده ها افزايش مي يابد. در شبكه كادنا همه ي زنجيره ها همتا هستند و هيچ زنجيره اصلي در اين شبكه وجود ندارد. به عبارتي ديگر در اين شبكه هيچ يك از زنجيره هاي كادنا، زنجيره جانبي نمي باشند.

زيرساخت شبكه كادنا شامل پروتكل لايه يك با نام چين وب (Chainweb) و همچنين يك پروتكل لايه دو تحت عنوان كورو (Kuro) مي باشد. تعامل لايه اول و دوم شبكه كادنا از طريق قراردادهاي هوشمندي صورت مي گيرد كه با زبان پكت نوشته شده است. در ادامه به بررسي مفصل تر لايه يك چين وب و لايه دو كورو مي پردازيم.

پروتكل چين وب

پروتكل لايه يك چين وب، نوعي مكانيسم اجماع مبتني بر گواه اثبات كار مي باشد كه داراي ساختار زنجيره بافته شده و موازي مي باشد. شبكه عمومي كادنا داراي مكانيسمي براي توليد غير همزمان تعداد زيادي بلاك بر روي زنجيره هاي مختلف و با ارتفاع يكسان مي باشد. هر بلاك به بخش كوچكي از قدرت هش شبكه براي ساخته شدن نياز دارد. ميزان پردازش تراكنش ها در هر ثانيه توسط اين پيكر بندي افزايش مي يابد. هزينه گس شبكه توسط ساختار افقي بلاك چين كادنا به صفر مي رسد. بنابراين افزايش تعداد تراكنش ها و افزايش زنجيره ها، باعث افزايش تعداد بلاك هاي موجود مي شود.

زماني كه تعداد تراكنش هاي روي يك زنجيره افزايش مي يابد، باعث افزايش هزينه كارمزد تراكنش ها نيز مي شود. بنابراين توصيه مي شود كاربران اكانت خود را روي زنجيره هايي با تراكم و شلوغي كم بسازند تا به اين ترتيب هزينه هاي تراكنش ها را كاهش دهند. شبكه كادنا تعداد TPS ها را به صورت نامتناهي افزايش مي دهد و ازدحام شبكه ديگر يك مسئله براي شبكه نخواهد بود. بنابراين تراكنش ها به واسطه اين قابليت و هزينه گس صفر، به صورت امن و سريع انجام مي شوند.

پروتكل لايه 2 كورو

پروتكل لايه 2 كورو

پروتكل لايه 2 شبكه كادانا، كورو نام دارد كه توسط 500 نود مي تواند در هر ثانيه حداكثر 800 تراكنش را پردازش كند. اين پروتكل بر روي AWS و Azure براي ارزيابي قرار گرفته است. ساختار شبكه عمومي كادنا، لايه اوليه يا پايه اي مي باشد. از آن جايي كه شبكه لايتنينگ (Lightning) يك راهكار لايه دو مي باشد، مي تواند بر روي كادنا به عنوان يك نيرو مضاعف قرار بگيرد. زبان برنامه نويسي پكت، پشتيباني كننده از ادغام راه حل هاي لايه دو مانند زنجيره هاي جانبي، كانال هاي وضعيت و لايتينگ با ساختار پايه كادنا مي باشد.

نحوه استخراج رمز ارز KDA

شبكه كادنا براي استخراج رمز ارز و تاييد تراكنش ها از گواه اثبات كار استفاده مي كند و البته الگوريتمي متفاوت با ارز ديجيتال بيت كوين دارد. براي ماينينگ كادنا از الگوريتم هش Blake2s_256 استفاده مي شود. كادنا برخلاف بلاك چين هاي ساخته شده از يك زنجيره واحد، از زنجيره هايي موازي ساخته شده است. در نتيجه ماينرها مي توانند بين چندين زنجيره مختلف، قدرت محاسباتي دستگاه هاي خود را پخش كنند و به صورت مساوي هر كدام را پيش برد. در نتيجه باعث كاهش هزينه هاي بيهوده و رقابت ميان استخراج كنندگان شد. پاداش هاي استخراج شبكه كادنا هر 6 ماه يك بار و طبق يك برنامه زماني مشخص تنظيم مي شوند.

تقريبا نيمي از كوين هاي باقي مانده هر 20 سال يك بار براي پاداش دهي، عرضه مي شوند. توسعه دهندگان كادنا براي استخراج، نرم افزار رسمي كادنا (chainweb-mining-client) را به كاربران پيشنهاد مي كنند. كاربران براي ماينينگ KDA نيازمند دستگاه هاي استيك ASIC هستند. همچنين شبيه سازها، CPU و كارت گرافيك ها مناسب براي تست مي باشند. يكي از موسسان پروژه كادنا به نام ويل مارتينو، اعلام كرده كه ماينرها با اين نرم افزار ديگر نيازي به مشاركت در استخرهاي ماينينگ ندارند.

خدمات شبكه كادنا

خدمات شبكه كادنا

شبكه كادنا ابزارهاي كاربردي براي توسعه دهندگان خود دارد. همچنين براي كاربران فعال خود در انجمن كريپتو يك، به نام برنامه سفير (Ambassodor Program) دارد. اين برنامه براي كاربراني كه از طريق وبلاگ نويسي، كمك به تبليغات و برند آگهي و همچنين آموزش كاربران جديد درباره پروژه هاي كادنا در كانال شبكه هاي اجتماعي كادنا مشاركت مي كنند، درآمدي را در نظر گرفته است. 

شبكه كادنا براي بررسي موجودي رمز ارز، سرويسي تحت عنوان Kadena Balance Checker دارد. در اين سرويس كاربران با وارد كردن نام توكن، نوع سرور و نام حساب كاربري مي توانند موجودي خود را چك كنند. از ديگر شبكه هاي كادنا مي توان به سرويس انتقال كوين كادنا اشاره كرد كه شامل قابليت هايي مانند ساخت كليد عمومي و خصوصي، انتقال كوين به زنجيره هاي مختلف و نهايي سازي انتقال كراس چين مي باشد. ديگر خدمات كادنا را به طور كامل در ادامه توضيح خواهيم داد.

1- صرافي غيرمتمركز كادكس

اولين صرافي غيرمتمركز مبتني بر شبكه كادنا، پلتفرم كادكس (Kaddex) مي باشد. ايستگاه هاي گس كادنا، به كاربران اين امكان را مي دهد كه براي استفاده از كادكس، مجبور نباشند هزينه گس را پرداخت كنند. اين صرافي يك توكن بومي به نام KDX دارد كه 100 ميليون واحد عرضه كل ثابت دارد. همچنين براي انگيزه دادن به كابران شبكه، 40 درصد از رمز ارزها را به اين امر اختصاص داده اند. 0.3% از مبلغ تراكنش ها نيز متعلق به تامين كنندگان نقدينگي مي باشد و كاربران مي توانند از استخر نقدينگي متناسب با سهم خود، پاداش دريافت كند.

2- كيف پول چين ويور

كيف پول چين ويور

عرضه كيف پول نرم افزاري Chainweaver بر اساس سيستم عامل، 3 فرمت مختلف دارد:

فرمت dmg. براي مك

فرمت deb. براي لينوكس

فرمت ova. براي ويندوز، لينوكس و مك

كاربران مي توانند براي دريافت و ارسال كوين KDA، از كيف پول Chainweaver استفاده كنند. امكان بعدي كيف پول Chainweaver اين است كه محيطي براي نوشتن قراردادهاي هوشمند، استقرار و فراخواني كد مي باشد و آن را تبديل به ابزاري جامع براي توسعه بلاك چين مي كند. در واقع براي توسعه و تست قراردادهاي هوشمند، يك IDE تحت پكت در اختيار كاربران قرار مي گيرد. كاربران مي توانند با اپليكيشن هاي غيرمتمركز از طريق API تعامل داشته باشند.

3- محيط توسعه يكپارچه اتم

محيط توسعه و ويرايش كد كه Atom IDE نام دارد امكاناتي را در اختيار توسعه دهندگان قرار مي دهد كه شامل اين موارد مي باشد:

توسعه دهندگان مي توانند با گيت و گيت هاب تعامل داشته باشند.

توسعه دهندگان مي توانند از طريق تله تايپ با ساير دولوپرها ارتباط داشته باشند.

مديريت پكيج كد

سازگاري با سيستم عامل هاي مختلف نظير ويندوز، مك و لينوكس

قابليت تكميل هوشمند و خودكار كد

مرورگر بلاك چيني شبكه كادنا چيست؟

ابزار تحليلي Kadena Block Explorer يا همان بلاك اكسپلور شبكه كادنا مي تواند اطلاعاتي راجع به تعداد تراكنش ها، استخراج بلاك ها، سختي شبكه، امكان جست و جوي تراكنش ها و محتواهاي بلاك ها و همچنين هش ريت تخميني شبكه و ارتفاع بلاك ها را ارائه مي دهد. كاربران مي توانند بلاك هايي با ارتفاع يكسان و همچنين اتصال بلاك ها در زنجيره هاي مختلف را در صفحه اصلي مشاهده كنند.

كوين Kadena چيست؟

كوين Kadena چيست؟

KDA به عنوان كوين بومي شبكه كادنا، نقشي مشابه ETH در شبكه اتريوم دارد و يكي از كاربردهاي آن پرداخت هزينه محاسبات بلاك چين عمومي كادنا مي باشد. به اين ترتيب كاربران بايد كوين كادنا را براي پردازش تراكنش ها بپردازند، ماينرها نيز براي پاداش استخراج بلاك اين كوين را دريافت مي كنند. عرضه كوين KDA به اين صورت اختصاص يافته است:

70 % به ماينرها

%20 پلتفرم

%7 سرمايه گذاران و سايرين

%3 مشاركت كنندگان

مقدار عرضه كل كوين KDA يك ميليارد واحد مي باشد كه اين تعداد ثابت است و استخراج آن 120 سال طول مي كشد. 

تيم توسعه دهنده Kadena

استوارت پوپجي (Stuart Popejoy) و ويل مارتينو (Will Martino) پروژه كادنا را راه اندازي كرده اند. استورات پوپجي در حوزه طراحي سيستم هاي معاملاتي و صرافي، 15 سال سابقه دارد. همچنين در جي پي مورگان، يك گروه بلاك چيني را رهبري كرده است. ويل مارتينو نيز در گروه جي پي مورگان، به عنوان سرپرست تيم مهندسي مشغول به كار بوده است. دكتر استورات هابر از ديگر توسعه دهندگان اين شبكه، در اين پروژه به عنوان مشاور رمزنگاري مشغول به كار مي باشد.

همكاري هاي پروژه كادنا

كادنا درسال 2021 با Tokensoft Wrapped همكاري خود را با هدف عرضه توكن هاي رپد اتريوم و بيت كوين در Kadenaswap آغاز كره است. همكاري ديگر كادنا با Celo است كه در سال 2020 با هدف انتقال توكن هاي Cusd و KDA توسط يك بريج تسهيل گر آغاز شد. كادنا همكاري هاي ديگري با پولكادات، Terra ،MAKER و Chainlink دارد.

صرافي هاي رمز ارز KDA

در صرافي هاي متمركز كوين مترو (CoinMetro)، كوكوين (Kucoin)، بيتركس گلوبال (Bittrex Global) و هات بيت (HotBit) مي توان معاملات رمز ارز KDA را انجام داد.

كيف پول هاي رمز ارز KDA

دو كيف پول توسط توسعه دهندگان شبكه كادنا براي ذخيره سازي كوين KDA معرفي شده است كه شامل اين كيف پول ها مي باشد: كيف پول نرم افزاري Zelcore و كيف پول Chainweaver. كيف پول Chainweaver توسط كادنا توسعه يافته است و محيط مناسبي را براي توسعه قراردادهاي هوشمند ارائه مي دهد.

كيف پول بلاك فاي (BlockFi) چيست؟

كيف پول بلاك فاي(BlockFi)، انواع محصولات رمزنگاري و مرتبط به سرمايه گذاران و مشاغل را در سراسر جهان ارائه مي دهد. از جمله خدماتي كه اين نوع كيف پول به كاربران ارائه مي دهد تسهيلات در معاملات و وام رمزنگاري است. اين شركت با ماموريت ارائه خدمات اعتباري و محصولات مالي ساده فعاليت خود را شروع كرد. در چهار سال فعاليت خود، اين شركت نه تنها به عنوان يك وام دهنده مستقل رشد كرده است، بلكه از حمايت سرمايه گذاراني همچون Coinbase Ventures، Fidelity، Akuna Capital، Valar Ventures، Galaxy Digital و SoFi استفاده كرده است.

 بنيان گذاران كيف پول بلاك فاي

 بنيان گذاران كيف پول بلاك فاي

بنيان گذار اصلي كيف پول BlockFi، كمپاني Gemini Trust است كه توسط وزارت خدمات مالي نيويورك تنظيم مي شود. كيف پول BlockFi در همه سيستم عامل هاي (اندرويد، اپل و ويندوز) در دسترس قرار داد. در ادامه به معرفي برخي از اين خدمات مي پردازيم. براي آشنايي بيشتر تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد. 

حساب بهره BlockFi

از آنجايي كه ارزهاي فيات مي توانند درآمد غير فعال ايجاد كنند، حال چرا كريپتوكارنسي ها نمي توانند اين شرايط را ايجاد كنند؟ بنابراين حساب بهره BlockFi، ايده حساب بهره بلاك فاي يا BIA را راه اندازي كرد. سرمايه گذاران BIA مي توانند تا 9.5% بازدهي درصدي ساليانه يا همان APY از سرمايه گذاري خود ايجاد كنند.

در حساب بهره به صورت روزانه سود تعلق مي گيرد، اما پرداخت در آخرين روز كاري ماه انجام مي شود. هيچ دوره قفلي وجود ندارد، بنابراين سرمايه گذاران مي توانند وجوه خود را در هر زمان و بدون هيچ محدوديتي برداشت كنند. به طور معمول، اين برداشت ها در يك يا دو روز كاري پردازش مي شوند.

پلتفرم كيف پول بلاك فاي(BlockFi)

كيف پول BlockFi، داراي يك درگاه معاملاتي داخلي است كه مدعي است از طريق اين درگاه، اجراي معاملات به صورت سريع و قيمت گذاري بهتر در مقايسه با رقبا انجام مي شود. از ديگر ويژگي هاي اين نوع كيف پول، سبد رمزنگاري خودكار بوده كه مي توان با خريد تدريجي دارايي در طول زمان، نوسانات را كم كرد. سبد رمزنگاري خودكار معاملات مكرر را برمبناي انتخابات تعيين شده توسط كاربر قرار مي دهد.

وام هاي رمزنگاري شده

وام هاي رمزنگاري شده كيف پول بلاك فاي

كاربران بلاك فاي، مي توانند به راحتي با استفاده از وام هاي داراي پشتوانه رمزنگاري، وجوهي را در مقابل دارايي هاي رمزنگاري خود قرض كنند. كاربران مي توانند ارزهاي ديجيتال مانند بيت كوين، اتريوم يا لايت كوين را براي دريافت دارايي به دلار و USDT معامله كنند. حداقل مبلغ وام 10000 دلار تعيين شده است و ارزش وثيقه با استفاده از نسبت وام به ارزش (LTV) تعيين مي شود. براي وام گيرندگان مستقر در ايالات متحده، نسبت LTV 20٪ نرخ بهره 4.5٪ را جذب مي كند. علاوه بر اين، هزينه ثابت مبدأ 2٪ صرف نظر از LTV دريافت مي شود.

APR(نرخ درصد سالانه) براي كاربران مستقر در ايالات متحده به سه سطح تقسيم مي شود. 4.5٪ (تقريباً به 50000 دلار وثيقه نياز دارد)، 7.9٪ (وثيقه تقريباً 29000 دلار) و 9.75٪ (نزديك به 20000 دلار آمريكا). با اين حال، اين نرخ همراه با ساير پارامترهاي وام دهي تابع عوامل مختلفي است و ممكن است متفاوت باشد. به طور معمول، شركت وام را در همان روزي كه وثيقه خود را قرار مي دهيد پرداخت مي كند. همچنين هيچ جريمه يا كارمزد پنهاني براي پيش پرداخت جزئي يا كامل وام دريافت نمي كند. BlockFi داراي يك تيم اختصاصي خدمات مشتري براي پاسخگويي به هرگونه سؤال از وام گيرندگان احتمالي است.

مزايا و معايب BlockFi

قبل از ايجاد حساب كاربري در بلاك فاي، بايد مزايا و معايب اين پلتفرم را در نظر بگيريد.

مزايا:

•بدون حداقل سپرده

•بدون هزينه ماهيانه

•بدون كارمزد معاملاتي

•تنظيم شده توسط U.S

معايب:

•APY ضعيف

آيا كيف پول بلاك فاي يك برنامه وابسته دارد؟

آيا كيف پول BlockFi يك برنامه وابسته دارد؟

BlockFi يك برنامه وابسته و همچنين يك برنامه ريفرال دارد. سازندگان محتوا و وبلاگ نويسان مي توانند با BlockFi براي تبديل شدن به يك نهاد وابسته درخواست دهند در حالي كه كاربران مي توانند كاربران جديد را تحت برنامه Refer-a-Friend دعوت كنند.

درخواست هاي وابسته براي واجد شرايط بودن بررسي مي شوند. در صورت تاييد، شركت‌هاي وابسته آموزش و پشتيباني از يك مدير موفقيت شريك اختصاصي دريافت مي‌كنند. وابستگان حق دريافت جوايز و همچنين پيشنهادات و تبليغات فقط شريك را دارند. تحت برنامه ارجاع، كاربران در ازاي واريز ۱۰۰ دلاري در BIA توسط داور، ۱۰ دلار به صورت بيت كوين به دست خواهند آورد. پس از اينكه تعداد ارجاع از 5 بيشتر شد، پاداش ارجاع به 20 دلار (به BTC) افزايش مي يابد.

اصولي كه بايد بدانيد

BlockFi Inc توسط زك پرينس و فلوري ماركز در آگوست 2017 تاسيس شد. اين شركت در خارج از ايالات متحده آمريكا مستقر است. اين شركت در سراسر جهان با دفاتري در نيويورك، نيوجرسي، سنگاپور، لهستان و آرژانتين مشغول به فعاليت است. براساس گزارش Crunchbase، اين شركت تا به امروز 508.7 ميليون دلار از 13 دور تأمين مالي توليد كرده است.

آيا استفاده از كيف پول بلاك فاي(BlockFi) راحت است؟

استفاده از برنامه كيف پول BlockFi هم براي مبتدي ها و هم براي حرفه اي هاي بازار رمزنگاري آسان است. ثبت نام براي يك حساب جديد بدون دردسر و سريع است. اين وب سايت يك صفحه راهنماي اختصاصي براي كاربران جديد ارائه مي دهد. تيم BlockFi همچنين در حال كار بر روي ويژگي هاي جديد است تا برنامه خود را راحت تر كند. در فوريه 2021، اين شركت يك ويژگي تشخيص چهره را براي ورود آسان راه اندازي كرد.

آيا پرداختي هاي كيف پول بلاك فاي(BlockFi) كارمزد دارد؟

به طور معمول، بيشتر پلتفرم‌هاي معاملاتي، بخش كوچكي از حجم معاملات را به عنوان كارمزد معامله دريافت مي‌كنند. ما نتوانستيم تأييد كنيم كه آيا BlockFi كارمزد معاملاتي را دريافت مي كند يا خير. با اين حال، برنامه كارمزد در وب‌سايت آنها محدوديت‌هاي برداشت و هزينه‌هاي برداشت‌هاي حساب بهره BlockFi را فهرست مي‌كند. سقف برداشت BIA براي يك دوره 7 روزه روي 100 بيت كوين ثابت است و براي برداشت 0.00075BTC هزينه دريافت مي كند. با اين حال، مي‌خواهيم تاكيد كنيم كه كاربران BlockFi مي‌توانند هر ماه دو تراكنش برداشت (يكي براي رمزارز و ديگري براي استيبل كوين) را به صورت رايگان انجام دهند. هزينه هاي برداشت براي تمام تراكنش هاي بعدي اعمال خواهد شد.

كيف پول BlockFi از چه ارزهايي پشتيباني مي كند؟

كيف پول BlockFi از 8 ارز ديجيتال اصلي و همچنين برخي از استيبل كوين هاي معروف پشتيباني مي كند. ليست توكن ها و سكه هاي پشتيباني شده شامل بيت كوين (BTC)، اتريوم (ETH)، توكن چين لينك (LINK)، لايت كوين (LTC)، كوين USD (USDC)، پكس گلد (PAXG)، DAI، تتر (USDT)، توكن Uniswap است.

ذخيره NFT ها، Crypto Art و كلكسيون ها در بلاك فاي

ذخيره NFT ها، Crypto Art و كلكسيون ها در بلاك فاي

هيچ اطلاعاتي در وب سايت BlockFi وجود ندارد كه نشان دهد از توكن هاي ERC-721 پشتيباني مي كند. بنابراين، ما معتقديم كه NFTها، Crypto Art يا كلكسيون ها را نمي توان در برنامه كيف پول BlockFi ذخيره كرد.

آيا كيف پول BlockFi ناشناس است؟

كيف پول بلاك فاي ناشناس نبوده و كاربران بايد از تاييد هويت اجباري پيروي كنند. از جمله مدارك مورد نياز براي تاييد هويت مي توان به گواهينامه رانندگي يا پاسپورت و عكس اشاره كرد. بلاك فاي براي افزودن يك لايه امنيتي اضافي، به ويژه هنگام تغييرات مرتبط با حساب كاربري مانند تنظيم مجدد 2FA يا درخواست تغيير ايميل در نظر گرفته شده است.

آيا كيف پول BlockFi ايمن است؟

از نظر امنيت و ايمني، BlockFi در تلاش است كه محيط كيف پول خود را ايمن نگه دارد. به گونه اي كه ادعا مي كند رنه ون كسترن(Rene van Kesteren)، مديريت ريسك پذيري آن، مدير عامل سابق بانك آمريكا است. همچنين برخي از دستاوردهاي شغلي رنه را فهرست كرده است تا اثبات كند كه امنيت كاربر مهم است. BlockFi يك كيف پول غيرحضانتي است و با كاربران رمزنگاري تنظيم شده مانند Gemini كار مي كند. از آنجايي كه اين يك كيف پول غيرحضانتي است، كاربران كنترل كاملي بر كليدهاي مخفي خود دارند.

عوامل موفقيت Defi

پروتكل Defi به معناي امور مالي غيرمتمركز با هدف از بين بردن موانع و واسطه هاي مختلف در حوزه ارزهاي ديجيتال ايجاد شده است. از ديفاي براي توصيف انواع خدمات مالي غيرمتمركز مانند ارز ديجيتال و بلاك چين استفاده مي شود. در نهايت ديفاي باعث مي شود كه سرمايه گذاران به دارايي هاي خود دسترسي راحت تري داشته باشند. همچنين به افرادي كه دارايي هاي رمزنگاري شده دارند، دسترسي به مجموعه پيچيده اي از خدمات مالي را مي دهد كه قبلاً فقط امتياز بانكداران سرمايه گذاري و صندوق هاي تاميني بوده است. Defi با سرعت خارق العاده اي رشد كرده است و به دنبال توسعه هر چه بيشتر مي باشد. در اين مقاله به بررسي برخي امكانات ديفاي و سپس عوامل موفقيت Defi مي پردازيم.

امكانات Defi

بررسي عوامل موفقيت Defi

1- قرض دادن/ قرض گرفتن

كاربران مي توانند دارايي هاي رمزنگاري شده خود را به برنامه Defi قرض دهند و در مقابل نرخ بازده ثابتي را دريافت كنند. اين دارايي هاي رمز نگاري شده به كاربران متقاضي قرض داده مي شود و از آنها سود دريافت مي شود.

ميانگين درصد بازدهي (APY) 

ميانگين درصد بازدهي در Defi متوسط است اما نسبت به حساب هاي بانكي پس انداز بهتر است. سطح APY ناشي از تقاضا براي استقراض مي باشد كه بالاترين ميزان براي استيبل كوين ها است.

2- قابليت Staking 

Staking به معناي قفل كردن دارايي رمزنگاري براي يك دوره ثابت، در ازاي يك بازده خاص مي باشد. برنامه هاي Defi به Stakingها انگيزه مي دهند زيرا فروش دارايي را متوقف و عرضه آن را محدود مي كند، در نتيجه از كاهش ارزش دارايي محافظت مي كنند.

3- تامين نقدينگي 

افراد مي توانند يك دارايي كريپتو يا يك جفت دارايي رمزنگاري را براي تامين نقدينگي به يك برنامه Defi مانند يك صرافي غيرمتمركز (DEX) وام ‌دهند و در مقابل، مقداري كارمزد و يك توكن صادر شده توسط DEX دريافت ‌كنند.

4- صرافي غيرمتمركز 

تلاقي بين يك بانك و يك صرافي متمركز آشنا مانند Coinbase مي باشد و اين صرافي به كاربران اجازه مي دهد براي مبادله تقريباً هر توكني با تشويق همزمان ساير كاربران (LPs - Liquidity Providers) اقدام كنند. همچنين مي توانند براي فراهم كردن نقدينگي جهت امكان پذير كردن اين كار و بدون نگهداري وجوه به صورت متمركز اقدام نمايند.

5- بازده Farming

ايجاد بهترين بازده ممكن از تركيب / ضرب فرصت‌هاي توليد محصول درDefi.

بازده Farming براي يافتن هوشمندانه ترين تركيب از تمام ترفندهاي موجود در جعبه ابزار DeFi مي باشد. LP ها مي توانند به سادگي با افزودن دارايي هاي رمزنگاري خاص به يك استخر (معمولاً به شكل دو دارايي با وزن 50/50) سود ببرند و بازاري خودكار براي آن توكن ها ايجاد كنند.

در عوض LP ها به شكل يك توكن جديد، بازدهي دريافت مي كنند؛ كه البته مي توان آن را به سرعت با استيبل كوين (براي قفل كردن ارزش)، بيت كوين پيچيده، ETH يا هر رمزنگاري ديگري كه توسط DEX پشتيباني مي شود، مبادله كرد. همچنين مي‌توان آن را دوباره به اكوسيستم Defi متصل كرد تا سرمايه‌هاي كاربران را كه به عنوان تركيب‌پذيري شناخته مي‌شود، افزايش دهد.

عوامل موفقيت Defi

آشنايي با عوامل موفقيت Defi

براي بررسي عوامل موفقيت Defi، با نگاهي به بازار yield farm، نام هايي مانند Wasabix ،Eggplant به چشم مي خورد كه بر روي زنجيره هوشمند (BSC) ساخته شده اند و APYهاي بيش از 4000% را ارائه مي دهند. 

برخي از استخرها حتي APY خود را تركيب مي‌كنند، بنابراين، اگر APY 1000٪ باشد و كاربران بعد از روز اول 100 توكن EXMPL به دست آورند، سود 1000٪ از روز دوم به ارزش كل دارايي ها، به اضافه پاداش اعمال مي شود.

اين خدمات Defi اغلب به عنوان yield farm لايه دو توصيف مي شوند. اكثر آنها هيچ ويژگي يا عملكرد جديدي ارائه نمي دهند. آنها خدمات موجود را به سادگي كپي مي كنند و براي آنها يك نام جالب انتخاب مي كنند. همچنين به دنبال اين هستند كه بازار براي جذب نقدينگي كافي باشد. به همين دليل است كه برخي از آنها به عنوان طرح‌هاي پانزي نامگذاري مي‌شوند. در ادامه به بررسي عوامل موفقيت Defi مي پردازيم.

- Ultra-High APYs (APYهاي فوق العاده بالا)

APY هاي فوق العاده بالا از جمله عوامل موفقيت Defi محسوب مي شود. توكن‌هاي بومي كه به عنوان پاداش براي farming yield توزيع مي‌شوند، معمولاً با نقدينگي كم، نوسان بسيار زيادي دارند، همچنين سرمايه گذاران بايد با وعده بازدهي فوق‌العاده در اين حوزه، وسوسه شوند.

به عنوان يك قاعده كلي، هرچه ميزان APY بالاتر باشد، استخر پرخطرتر (و جديدتر) است. APY هاي پايين ممكن است باعث شوند برخي سرمايه گذاران تنها به فكر خود باشند، اما سرمايه گذاران خاص، براي ثبات بيش از هر چيز ديگري ارزش قائل هستند. براي آنها، يك استخر دارايي با ميزان 20% پرداخت شده در يك استيبل كوين يا پنج ارز ديجيتال برتر به همان اندازه با ارزش است.

از آنجايي كه كاربران بيشتر وجوه را در يك استخر نقدينگي قفل مي‌كنند و در نتيجه آن را با كاهش نفوذ ماينرهاي همكار خود كاهش مي‌دهند، APY حتي در پرخطرترين استخر هم شروع به كاهش مي‌كند. البته، اگر توكن بومي در اين بين افزايش يافته باشد، كاهش حتي چند صد درصدي ممكن است ضربه بزرگي محسوب نشود. يكي از ريسك‌هايي كه yield farmers دارند اين است كه سهام آنها در حالي كه قفل هستند كاهش مي‌يابد و بازده براي كاهش اين چنيني كافي نيست.

- هزينه هاي اتصال 

بيشتر پروتكل ها فقط براي اتصال كيف پول از كاربران هزينه دريافت مي كنند.

- كارمزد تراكنش

كارمزد تراكنش ها در ديفاي

هر بار كه كاربران وجوهي را واريز يا برداشت مي كنند، كارمزدي را بايد پرداخت كنند. از آنجايي كه بيشتر DEFI در اتريوم صورت مي گيرد، farming با عملكرد فعال، هزينه‌هاي زيادي را در بر دارد.

- تعادل استخر 

اگر كاربران يك دارايي واحد را به استخري كه تقسيم شده است، واريز كنند، بايد هزينه اي را بپردازند تا وجوه كاربران به تخصيص مورد نياز، تقسيم شود. از جمله خطرات موجود در اين حوزه، مي توان به احتمال كلاهبرداري بودن پروژه farming اشاره كرد. تعادل استخر نيز از ديگر عوامل موفقيت Defi به حساب مي آيد.

Rug-pulls چيست؟

معمولاً شامل درهاي پشتي پنهان در قراردادهاي هوشمند پروژه است. در واقع خروجي هايي ست كه توسعه دهندگان را قادر مي سازد تا تمام توكن هاي قفل شده در يك پروتكل را تخليه كنند. به همين دليل، بسياري از سرمايه گذاران قبل از ورود به استخرهايي كه ظاهر جذابي دارند، محتاط تر مي شوند و پروژه ها را به طور كامل بررسي مي كنند.

تاثيرات ديفاي بر بازار جهاني

1- دسترسي يكسان جهاني به خدمات مالي

2- هزينه پايين براي انتقالات بين المللي وجه

3- افزايش حريم خصوصي و امنيت سرمايه گذاران

4- انجام معاملات بدون سانسور

سخن پاياني

در اين مقاله سعي كرديم بخشي از عوامل موفقيت Defi را بررسي كنيم. پروتكل‌هاي Defi نوع لايه دوم، ممكن است شبيه طرح‌هاي مناسب براي ثروتمند شدن سريع به نظر برسند، اما با در نظر گرفتن هزينه‌هاي شرط‌بندي و عدم شرط‌بندي و زيان‌هاي دائمي، سود حاصل از آن‌ها چيزي جز اين است. كاربران بهتر است قبل از اينكه رمز ارزي را وارد اين حوزه كنند، همه چيز را در مورد اين پروژه بررسي كنند. از جمله اينكه آيا حسابرسي شده يا هك شده است، سپس اقدام به سرمايه گذاري نمايند.

ارز ديجيتال ويكتوريا(Victoria VR) چيست؟

ارز ديجيتال ويكتوريا(VR)، يك MMORPG مبتني بر بلاك چين در واقعيت مجازي با گرافيك واقعي ساخته شده بر روي Unreal Engine است كه توسط كاربران آن ايجاد شده و متعلق به آن است. كل جهان به گونه‌اي ساخته شده است كه يك پلتفرم جهاني براي همه واقعيت‌هاي مجازي، بازي‌ها و برنامه‌هاي غيرمتمركز باشد و به طور جمعي يك Metaverse(يك قلمرو مجازي مشترك، اينترنت سه بعدي) ايجاد كند. در دنياي ويكتوريا(VR)، بازي‌ها، ماموريت‌ها، ماجراجويي بي‌پايان، گالري‌هاي مجازي و ماركت هاي بزرگ ويكتوريا وجود خواهد داشت كه در آن‌ها مي‌توانيد NFT را به صورت سه بعدي مبادله كنيد! علاوه بر اين، كاربران براي هر يك از فعاليت هاي خود در دنياي VR پاداش دريافت خواهند كرد.

كاربردهاي توكن ويكتوريا(VR)

كاربردهاي توكن ويكتوريا(VR)

توكن‌هاي ويكتوريا (VR) توكن‌هاي كاربردي بومي هستند و تنها ارز قابل قبول در دنياي ويكتوريا VR خواهند بود. از جمله كاربردهاي توكن VR مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • استيكينگ

اقتصاد ويكتوريا VR به يك اقتصاد خودپايدار تبديل خواهد شد. كسب‌ و كارهاي سنتي مكان‌هايي را براي خود در Victoria VR ايجاد مي‌كنند، جايي كه مي‌توانند كالاها و خدمات ديجيتال و دنياي واقعي خود را بفروشند و تبليغ كنند. آنها ايجاد مدل‌هاي كسب‌وكار جديد و نسل جديدي از كارآفرينان ديجيتال را امكان‌پذير مي‌سازند و موانعي را كه براي ارائه كالاها و خدمات نوآورانه به جامعه جهاني ويكتوريا VR وجود دارد، از بين مي‌برند. ويكتوريا جهاني VR جايي خواهد بود كه مردم براي كار، استراحت و بازي ياد خواهند گرفت. 

  • دائو(DAO)

دائو يك سازمان مستقل غيرمتمركز است كه ويكتوريا از طريق راي گيري مديريت مي كند. پس همه مي توانند در تصميم گيري درباره آينده ويكتوريا VR مشاركت مي كنند. همه دارندگان توكن‌هاي VR و سرزمين‌هاي واقعيت مجازي، بخشي از DAO خواهند بود و حق دارند در هر رأي‌گيري درباره عملكرد ويكتوريا(VR) شركت كنند.

  • خريد زمين هاي VR

  • خريد همه دارايي ها

دارايي هاي ديجيتال (اقلام، ساختمان ها، منابع، پوشيدني ها، خدمات، بليط ها، دوره ها، هنر)

  • خريد موقعيت اصلاحي

اين موقعيت ها مي‌تواند براي شما درآمد غيرفعال ايجاد كند كه از جمله اين موقعيت ها مي توان به تبليغات، حمل و نقل و اجاره اشاره كرد. 

Victoria VR، معامله NFTها را با ماركت بزرگ VR به سطح بعدي ارتقا مي دهد و يك NFT براي سازندگان، كلكسيونرها و معامله گران ايجاد مي كند. در اصل ماركت بزرگ VR يك بازار غيرمتمركز است كه بر روي قراردادهاي هوشمند كار مي كند. كاربران مي توانند به معناي واقعي، هر چيزي را در اين بازار معامله كنند. علاوه بر اين مي توان كاراكترهاي جديدي را مستقيماً در ماركت بزرگ VR ايجاد كرد كه قبلا هرگز ارائه نشده است.

بنيان گذاران ارز ديجيتال ويكتوريا(VR) 

بنيان گذاران ارز ديجيتال ويكتوريا(VR)

ارز ديجيتال ويكتوريا VR، توسط مدير عامل Ondřej Dobruský و Adam Bém ايجاد شد. Ondřej Dobruský يك متخصص با بيش از 16 سال تجربه در ايجاد فناوري هاي جديد دارد كه از اين 16 سال، در حدود 11 سال مديريت مونتاژ را بر عهده داشت. Adam Bém يك كارآفرين فناوري، متخصص در زمينه بلاك چين و تبليغ كننده فضاي مجازي است. علاوه بر اين، وي در زمينه امنيت سايبري نيز فعاليت كرده است. 

ويژگي هاي ارز ديجيتال ويكتوريا؛ اولين Orion SolarFlare

Orion SolarFlare راه‌حل راه‌اندازي DeFi است كه دسترسي IDO را منحصراً براي دارندگان ORN باز مي‌كند. ويكتوريا اولين متاورس واقع گرايانه در فضاي مجازي است كه كابران مي توانند از آن استفاده كنند. فضاي مجازي به گونه‌اي ساخته شده است كه يك پلتفرم جهاني براي همه واقعيت‌هاي مجازي، بازي‌ها و برنامه‌هاي غيرمتمركز باشد و يك متاورس است كه يك فضاي مجازي در اينترنت سه بعدي ايجاد مي كند. 

در دنياي ويكتوريا VR، بازي‌ها، ماموريت‌ها، ماجراجويي بي‌پايان، گالري‌هاي مجازي و ماركت بزرگ VR وجود خواهد داشت كه در آن‌ها مي‌توانيد NFTها را به صورت سه بعدي مبادله كنيد. كاربران براي هر يك از فعاليت هاي خود در دنياي VR پاداش دريافت مي كنند. Victoria VR در حال ساخت متاورس جديدي از تعاملات چند بعدي است كه در آن كاربران قادر خواهند بود به صورت تعاملي با محتواي ديجيتالي بي پايان غوطه ور شوند. متاورس ويكتوريا VR جايي خواهد بود كه مردم براي كار، استراحت، يادگيري، بازي و در نهايت زندگي استفاده كنند.

Victoria VR يك DAO است كه در حال رشد و گسترش است و توكن Victoria VR براي اداره آن استفاده مي شود و يك اقتصاد انگيزشي بي پايان ايجاد مي كند كه به كاربران و سهامداران فعال پاداش مي دهد. كاربران براي فعاليت‌هاي خود (ماموريت‌ها، بازي‌هاي كوچك، كاوش در جهان، ايجاد، ساختن و غيره) پاداش دريافت مي‌كنند. اين يك مدل Play-2-Earn بوده اما چشم انداز آينده اين است كه اين مدل را به يك مدل Live-2-Earn تبديل كرده و دنيايي پهناوري ايجاد كنيم كه در آن افراد كار و استراحت كنند، ياد بگيرند، بازي و در نهايت زندگي كنند. توكن VR همچنين مي تواند براي خريد زمين هاي VR استفاده شود.

علاوه بر اين، مي توان در ارز ديجيتال ويكتوريا VR، استيكينگ با 20% APY انجام داد. علاوه بر اين، 50٪ از تمام مواردي كه ويكتوريا VR براي فروش دارايي هاي درون بازي به دست مي آورد، به استخر جوايز باز مي گردد و تضمين مي كند كه استخر پاداش ها بي انتها است. در ادامه به بررسي برخي از اين ويژگي ها مي پردازيم. تا انتها با ما همراه باشيد. 

  • فناوري Unreal

فناوري Unreal از ويژگي هاي ارز ديجيتال ويكتوريا

اين فناوري با استفاده از تركيب چندين فناوري جديد صنعت ايجاد شده است كه شامل: Rokoko، Blender، Houdini است. تمام فناوري هاي استفاده شده توسط ويكتوريا VR توسط DELL مطابق با Unreal Engine سفارشي شده است. Victoria VR يك راه حل منحصر به فرد براي اتصال همه دنياي مجازي و پلتفرم ها به يكديگر دارد.

  • گرافيك منحصر به فرد

ارز ديجيتال ويكتوريا معتقد است كه گرافيك هايي ارائه مي كند كه مي توان با استفاده از آن جلوه هاي ويژه در الگوريتم هاي Play to earn و Tokenomics ايجاد مي كند كه براساس آن، به كاربران فعال در زمينه استيكينگ پاداش مي دهد. 

  • سيستم QUESTS

الگوريتمي كه در سيستم ويكتوريا استفاده شده است، انگيزه مورد نياز را به سازندگان اصلي آن مي دهد تا انگيزه مورد نياز براي ادامه كار داشته باشند. از جمله ويژگي هاي اين الگوريتم مي توان به سيستم مبارزه انقلابي در فضاي مجازي اشاره كرد. 

  • انقلاب NFT

كاربران مي توانند در فضاي NFT، آثار هنري ديجيتال خود را به نمايش گذاشته و بفروشند. علاوه بر اين مي توان NFT را به صورت ايمن در فضاي بزرگ ماركت VR معامله كرد. 

  • اثبات آتي

راه حلي كه ارز ديجيتال ويكتوريا VR ارائه مي دهد، كاملا قابل ارتقا و مقياس پذير است. DAO كنترل كامل آينده ويكتوريا VR را به افرادي كه در اين فضاي مجازي بازي مي كنند، مي دهد. 

  • بيشترين كاربرد

اين ارز ديجيتال براي طيف بسياري از كاربران در فضاي معامله گري بسيار جذاب است، چرا كه همراه با مشاركت هاي معامله كري، سرگرمي و مدل هاي جديد كسب و كار همراه است.

  • زمان بندي

درس گرفتن از اشتباهات ديگران، مي تواند در داشتن انتخاب مناسب از فناوري هاي پيشرفته تر داشت. 

  • توكنوميك

الگوريتم Play-2- earn، يك اقتصاد انگيزشي بي پايان به كاربران فعال پاداش مي دهد. 

متاورس ويكتوريا VR 

متاورس ويكتوريا VR، جايي است كه افراد مي توانند به صورت آزادانه از امكانات زير استفاده كنند.

  • سرگرمي
  • آموزش
  • خريد
  • كسب و كار
  • معامله گر
  • مناسبت ها
  • فعاليت هاي اوقات فراغت

فرصت هاي نامحدود زندگي جديد خود را در ويكتوريا VR كشف كنيد. به عنوان مثال در مراكز همايش و خريد جستجو كرده و از حيات وحش لذت ببريد. الگوريتمي كه در اين ارز ديجيتال وجود دارد، تركيبي از فرصت هاي با دنياي واقعي و موازي طراحي شده است. 

مزاياي استفاده از ويكتوريا(VR)

مزاياي استفاده از ويكتوريا VR