آرشیو بهمن ماه 1402

آگاهانه سرمايه گذاري كنيد.

بک تست فارکس چیست؟

یکی از مهمترین مسائل در حوزه ترید افراد حاضر در بازار فارکس، بک تست فارکس است. همانطور که می دانید بازار فارکس یکی از بازارهای بزرگ مالی است که روزانه معاملات بسیار زیادی در آن انجام می شود و افراد بسیار زیادی در این بازار حضور دارند. این بازار بر اساس فاکتورهایی مانند داده های قیمت و حجم معاملات روزانه کار می کند. معامله گران مبتدی و آماتور که آموزش های لازم را در این زمینه فرا نگرفته اند معمولا سرعت تصمیم گیری بسیار بالایی دارند یا اینکه در معاملات خود بر اساس احساسات عمل می کنند؛ بهتر است بدانید که فقط تکیه بر تصمیمات احساسی یا مبتنی بر ترس، می تواند معامله گر را دچار ضرر غیر قابل جبرانی کند. در این شرایط است که استفاده از روش های معاملاتی آزمایش شده می تواند برای معامله گر بسیار مفید باشد و سرمایه آن را حفظ کند، در این مواقع بک تست می تواند به یاری معامله گران بیاید.

بک تست به چه معنا است؟

بک تست در حقیقت به فرآیندی گفته می شود که در آن یک استراتژی معاملاتی سنجیده می شود و میزان عملکرد آن در گذشته بررسی می شود. بسیاری از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، معمولا از بک تست برای آزمایش استراتژی معاملاتی بهره می برند و از این طریق نحوه عملکرد آن استراتژی را در آینده پیش بینی می کنند.

به بیان بهتر، بک تست در حقیقت ابزاری است که می توان از طریق آن فهمید که آیا استراتژی مورد نظر در گذشته سودمند بوده است یا خیر؟ با بک تست می توان قابلیت دوام یک استراتژی معاملاتی را با کشف نحوه انجام آن با استفاده از داده‌ های گذشته ارزیابی کرد.

البته بسیاری از معامله گران حرفه ای بازارهای مالی فقط به بک تست اکتفا نمی کنند و سعی می کنند برخی از فاکتورهایی مانند استراتژی معاملاتی، ریسک و سود مورد انتظار دارایی، داده‌ های تاریخی و دارایی‌ های مالی را بررسی کنند.

علاوه بر این، معامله گران در مورد سطح ریسک و بازده مورد انتظار تصمیم می‌ گیرند، بنابراین داده ‌ها و بازه‌ زمانی در هنگام بک تست از اهمیت بالایی برخوردار است. معامله گر برای بک تست باید دوره ‌ای را انتخاب کند که وضعیت فعلی بازار را منعکس می‌ کند، داده های گمراه کننده یا انتخاب زمان نامناسب، ممکن است منجر به نتایج نادرست شود و معامله گر را با اشتباه مواجه کند؛ همچنین بهتر است بدانید که بک تست می ‌تواند به صورت دستی یا نرم افزاری انجام شود.

بک تست دستی

برای اینکه معامله گر از بک تست دستی استفاده کند ابتدا باید دارایی مالی و چارچوب زمانی نمونه را برای آزمایش تعریف کند و بعد از این مرحله می تواند بر اساس استراتژی در بازه زمانی مشخص شده شروع به مشاهده و تجزیه و تحلیل معاملات کند. در انتها معامله گر این توانایی را دارد که نمودارهای قیمت و بازده ناخالص و خالص را از معاملات ثبت شده رویت کند.

نرم افزار بک تست

بهتر است بدانید که انجام بک تست فارکس با استفاده از نرم افزار در اپلیکیشن های مختلف یکسان نیست، البته گرچه نتیجه بک تست یکسان است. ابتدا معامله‌ گران داده ‌های تاریخی شامل: دارایی ‌ها و دوره‌ های مالی مربوطه را تعیین می ‌کنند.

در مرحله دوم معامله گر باید پارامترهای استراتژی معاملاتی را مشخص کند که می تواند سرمایه اولیه و اندازه سبد و معیار، همچنین سطح سود، دستور العمل های توقف ضرر و غیر باشد، سپس معامله گر می تواند بک تست را اجرا کند. در ادامه ما قصد داریم پنج اپلیکشن برتر که برای اجرای بک تست فارکس به شما کمک می کند را معرفی کنیم تا شما از این طریق بتوانید در معاملات خود سود قابل توجهی به دست آورید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد دنیای رمزارزها و آموزش ارز دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید.

معامله های سیستماتیک

بهتر است بدانید که معاملات سیستماتیک در حقیقت به معاملاتی گفته می شود که بیشتر از هر معامله ای به بک تست کردن نیاز دارند. معامله گران در این نوع روش معامله، معمولا به سیستم اصلی تکیه می کنند؛ این سیستم تعریف های مربوط به خود را داشته و می تواند اطلاعاتی را در مورد زمان ورود و خروج در اختیار تریدرها قرار دهد. با توجه به این قضیه که افراد کنترل کاملی بر روی فعالیت های خود در دنیای فارکس را دارند، سیگنال های ورود و خروج هم می تواند توسط این کار در ترید سیستماتیک مشخص شود.

هنگامی که دو شرط خاص صورت می گیرند معامله سیستماتیک صورت می گیرد و شما معامله را شروع می کنید. در ادامه هنگامی که یک پروسه خاص صورت گرفت، شما معامله را به اتمام می رسانید. پس شما در نقطه B و C وارد می شوید و در زمانی که شرط A رخ داد، از معامله خارج خواهید شد پس این دو شرط موجب می شوند که معامله سیستماتیک وقوع دهد.

تعداد زیادی از تریدرها از معامله های سیستماتیک استفاده می کنند، چرا که معامله های سیستماتیک می توانند تصمیمات احساسی و ترس را به طور کامل حذف کنند و به صورت منطقی عمل نمایند. در این صورت هنگامی که احساس از پروسه تصمیم گیری حذف می شود معامله گر می تواند با واقع بینی تمام به معامله بپردازد و در انتها میزان خطای او نیز کاهش می یابد. البته که حتی در این روش معاملاتی هم هیچ تضمینی نبوده و شما می توانید مقدار کمی سود از دست بدهید. استفاده از روش های مربوط به بک تست به شما کمک می کند تا از زمان ورود و خروج اطمینان حاصل کنید و بهترین زمان را برای ورود به بازار و خروج از بازار پیدا نمایید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام در صرافی مکسی به صورت تصویری، بر روی لینک کلیک کنید

پیش نیازهای بک تست فارکس کدامند؟

قبل از این که ما بخواهیم مهم ترین ابزارهای بک تست فارکس را معرفی کنیم باید ابتدا نیازهای بک تست ارز دیجیتال را معرفی کنیم تا شما با این پیش نیازها آشنا شوید. در بازارهای مالی ممکن است که تریدرها سبک های مختلف معاملات را انتخاب کنند، بک تست کردن می تواند برای هر معامله گری سود ده باشد اما قبل از اقدام برای بک تست فارکس، شما باید بدانید که چگونه قصد دارید ترید کنید؛ فعالیت شما سیستماتیک است یا اینکه قصد ندارید ریسک زیادی را قبول کنید.

معاملاتی که ریسک کمتری دارند یا به بیان دیگر توسط افراد محافظ کارانه انجام می شود، با تصمیمات بسیار خاص اداره می شوند. در این گونه معاملات، افرادی که به عنوان سرمایه گذار معامله می کنند زمان ورود و خروج خود را به صورت کامل مشخص می کنند؛ در نتیجه یک شیوه به این صورت، نشان دهنده استراتژی آزادی است که در آن اکثر تصمیمات مربوط به ارزیابی تریدر نسبت به شرایط پیش رو می باشد. پس فرد در این روش تریدر خیلی ریسک نکرده و سود کمی هم دریافت می کند، شاید اینطور به نظر برسد که افراد در این روش ترید، به انجام فعالیت هایی همچون بک تست نیازی ندارند اما توجه داشته باشید که استفاده از روش های مربوط به پیپر تریدینگ یا بک تست در این نوع تریدها، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در برخی مواقع شما اطلاعاتی را به دست می آورید که این اطلاعات نیاز به احراز دارند، باید این موضوع را به خاطر بسپارید که همواره استفاده از اطلاعات بی ارزش و کم اهمیت در معاملات می تواند نتایج بسیار منفی برای شما به همراه داشته باشد پس سعی کنید همواره اطلاعات خود را ارزیابی کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

معرفی بهترین ابزارهای بک تست فارکس

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شدید شما می توانید از ریسک های موجود در معاملات به میزان بسیار زیادی بکاهید؛ بدین صورت که می توانید قبل از ورود به استراتژی انتخابی خود، بک تست بگیرید و مطمئن شوید که این استراتژی برای شما سودآور است یا خیر؟ این کار به شما کمک می ‌کند تا در صورتی که سیستم معاملاتی شما ضررده بود آن را اصلاح کنید، در این قسمت قصد داریم 5 تا از بهترین ابزارها و اپلیکیشن‌ هایی را که در این زمینه به شما کمک می ‌کنند را معرفی کنیم.

متاتریدر 5

متاتریدر 5 یکی از بهترین پلتفرم هایی است که امکانات فوق العاده ای برای تحلیل نموداری، معاملات خودکار و کپی تریدینگ دارد. در در پلتفرم متاتریدر ۵، به واسطه انجام معاملات هم‌ زمان و در جهت مخالف در یک دارایی، امکان پوشش ریسک به سادگی فراهم شده است؛ این مورد در معاملات جفت ‌ارزها بسیار پر کاربرد می‌ باشد. نرم ‌افزار متا 5 با 31 زبان رسمی دنیا قابل استفاده است و معامله ‌گرانی که به زبان‌ های بین‌ المللی نیز تسلط نداشته باشند، می ‌توانند به راحتی از آن برای بک تست فارکس استفاده کنند. این مورد یکی از مهم ترین مواردی که موجب شده است این پلتفرم در میان مخاطبان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو در حقیقت یک پلتفرم معاملاتی است که به کاربران خود این امکان را می دهد که با به اشتراک گذاشتن ایده های معاملاتی سرمایه گذاری خود، با یکدیگر در ارتباط باشند؛ همچنین به کمک ابزارهای پیشرفته ‌ای چون نمودارها و اندیکاتورها، بستری مناسب برای تجزیه و تحلیل داده ‌های بازارها حساب می‌ آید.

cTrader

این پلتفرم به وسیله شرکت Spotware ارائه شده است؛ همچنین این شرکت در سال 2010 تاسیس شده است و اکنون دفتر مرکزی آن در شهر لیماسول واقع در قبرس است. از جمله ویژگی‌‌ های مهم نرم ‌افزار cTrader که یک پلتفرم آنلاین پیشرفته NDD است بحث کاربرپسند بودن آن است. از برخی ویژگی‌ های مهم و اصلی این پلتفرم می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • دریافت لحظه ‌ای قیمت‌ های بین‌ بانکی (قیمت لول دوم)
  • انجام سریع معاملات
  • داشتن متنوع‌ ترین تایم‌ فریم ‌ها (رنکو چارت، تیک چارت، چارت دقیقه ‌ای…)
  • کنترل و مدیریت معاملات باز (Opened Position) و معاملات در صف انتظار (Pending Orders)
  • داشتن شیوه‌ های اوردر گذاری منحصر به ‌فرد
  • ارائه گزارش شرح وضعیت (Statement)
  • ساخت ربات‌ های معامله‌ گر توسط زبان #C
تستر فارکس

تستر فارکس را می توان به عنوان یکی از پیشروترین و مهم ترین ابزارهای بک تست فارکس در جهان معرفی کرد که امروزه توسط 50,000 معامله گر مورد استفاده قرار می گیرد. تستر فارکس به معامله گران این امکان را می بخشد که به هر نقطه ای از داده های تاریخی بروند و تجزیه و تحلیل کنند. آن ها می توانند تجارت کنند، با سرعت به جلو بروند و به داده های معاملاتی خود نگاه کنند؛ این در واقع به عنوان یک بازی ویدیویی برای معامله گران توصیف شده است.

متاتریدر 4

متاتریدر 4 در حقیقت یکی از بهترین ابزارهایی است که برای آزمایش مجدد استراتژی های معاملاتی فارکس مورد استفاده معامله گران قرار می گیرد.
از متاتریدر 4 می توان به عنوان یک تستر استراتژی داخلی یاد کرد که به کاربران این امکان را می بخشد که EA را ضمیمه کنند و داده‌ های گذشته را برای آزمایش تمام معیارهای استراتژی اجرا کنند. تستر استراتژی رایگان MT4 سودآوری، افت، فاکتور سود، رگه ها و موارد دیگر را به معامله گران نشان می دهد؛ توجه داشته باشید که بک تست با اپلیکشن متاتریدر فرآیند بسیار ساده ای دارد. برای این منظور کافی است که اپلیکشن متاتریدر 4 را نصب کنید و یک حساب کاربری شخصی ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی بر روی جفت ارزها بک تست فارکس خود را انجام بدهید.

برای اطلاع از نحوه معامله با اسمارت مانی، بر روی لینک کلیک کنید.

بک تست آماده چیست؟

 افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال هنوز مهارت کافی ندارند و همواره در سطح مبتدی قرار دارند، گاهی مواقع مجبور می شوند از خدمات خارجی بهره ببرند. اسکریپت بک تست و معامله آن در بازارهای مالی بین المللی یک مسئله رایج به حساب می آید که محبوبیت زیادی هم به دست آورده است. از محبوب ترین اسکریپت های موجود در بازار ارزهای دیجیتال می توان به اسکریپت های رایگان اشاره کرد. برخی از برنامه نویسان این حوزه که تلاش می کنند شهرت بسیار زیادی به دست آورند معمولا برخی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کنند؛ به دلیل این که شما برنامه را طراحی نکرده اید، با متغیرها و ساختار اصلی آن آشنایی ندارید و با مشکلات متعددی برای کار با آن مواجه می شوید.

دومین مورد اسکریپت بک تست کردن، پولی است. گاهی مواقع افرادی که این نوع اسکریپت را در بازار ارائه می دهد، بر روی آن لیبل هایی مانند بازدهی 99 درصد می چسبانند؛ شما باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که این روش توصیه شده نیست و هیچ تضمینی برای آن نیز وجود ندارد و این لیبل ها نوعی دروغ به شمار می روند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که خود به شخصه با مبانی مربوط به بک تست فارکس آشنا شوید و به طور دستی این فعالیت را به پایان برسانید.