شركت هاي بزرگي كه با ارز ديجيتال كار مي كنند

شركت هاي بزرگي كه با ارز ديجيتال كار مي كنند

بسياري از شركت‌ هاي مهم در سال 2021 وارد بازار كريپتو شدند. در اين مطلب در مورد شركت هاي بزرگي كه با ارز ديجيتال كار مي كنند و درباره حركت‌ هاي بزرگي كه اين سرمايه‌ گذاران غول ‌پيكر در دنياي ارزهاي ديجيتال انجام داده‌ اند، صحبت خواهيم كرد. هنگامي كه اولين ارز ديجيتال جهان، بيت كوين (BTC)در سال 2009 شروع به كار كرد، هنوز هيچكس آن را به عنوان يك ارز با آينده خوب نپذيرفت. بي اعتقادي به پتانسيل ارز ديجيتال به حدي بود كه فردي به نام لازلو هانيچ 10000 بيت كوين به دست آورد و فقط آن را با دو پيتزا به فروش رساند! داستان او افسانه اي شد و تاريخ اين تراكنش (22 مي) اكنون هر سال توسط علاقه مندان به ارزهاي ديجيتال به عنوان روز پيتزا بيت كوين جشن گرفته مي شود. داستان Hanyecz منحصر به فرد نيست زيرا بسياري از مردم در آن زمان فكر مي كردند كه ارزهاي ديجيتال بي ارزش هستند و بعيد است كه جدي گرفته شوند. با اين حال، بيت كوين و ساير ارزهاي ديجيتال خيلي زود رشد كردند و اكنون، در سال 2021، همه در مورد سرمايه گذاري در دنياي ارزهاي ديجيتال صحبت مي كنند و شركت هاي فعال در ارز ديجيتال در پذيرش آن در دنيا بسيار تاثيرگذار هستند.

همه اين هيجانات، بازيگران بزرگ تجاري را به سرمايه گذاري با هدف گرفتن سهم از بازار و كنترل آن در بلندمدت متقاعد كرده است. در زير ليستي از برترين بازيگران كسب و كار و شركت هاي فعال در ارز ديجيتال كه با فضاي كريپتو درگير هستند آورده شده است.

تسلا

تسلا از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال

بنيانگذار تسلا، ايلان ماسك، شايد تاثيرگذارترين شخصيت در دنياي ارزهاي ديجيتال باشد. به همين دليل يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال، تسلاست. نفوذ ايلان ماسك به عنوان بنيانگذار اين شركت به حدي است كه تنها يك توييت از اين مولتي ميلياردر، باعث نوسانات شديد قيمت در بازار ارزهاي ديجيتال شده است.

به عنوان مثال، در ماه ژوئن بيت كوين بيش از 7 درصد از ارزش خود را پس از معرفي يك ميم كوين توسط ماسك از دست داد.

تسلا در اوايل فوريه 2021، 1.5 ميليارد دلار از دارايي هاي بيت كوين را خريداري كرد و اظهار داشت كه بيت كوين را به منظور دستيابي به "انعطاف پذيري بيشتر براي تنوع بيشتر و به حداكثر رساندن بازده پول نقد خود" خريداري كرده است. پس از اين اعلام، قيمت بيت كوين نزديك به 50 درصد افزايش يافت. اين شركت همچنين فاش كرد كه قصد دارد به زودي پرداخت‌ هاي بيت كوين را «با توجه به قوانين قابل اجرا و در ابتدا به صورت محدود» بپذيرد.

با اين حال، در ماه مي 2021، ماسك اعلام كرد كه تسلا به دليل نگراني در مورد تأثير منفي استخراج بيت كوين، پرداخت با بيت كوين را نمي پذيرد. اين اعلاميه باعث سقوط شديد بيت كوين و كل بازار كريپتو شد: 365.85 ميليارد دلار كل بازار رمزارزها از بين رفت!

با اين حال، در ژوئيه 2021، مولتي ميلياردر اشاره كرد كه تسلا «به احتمال زياد» دوباره بيت كوين را به عنوان وسيله پرداخت مي پذيرد، البته اگر استخراج ارز ديجيتال براي 50 درصد از قدرت خود به انرژي هاي تجديدپذير متكي باشد و آثار زيست محيطي را كاهش دهد. ببينيد، اين اعلام باعث افزايش قيمت بيت كوين و همچنين ساير سكه ها در بازار شد.

رابطه عاشقانه ماسك با ارزهاي ديجيتال به احتمال زياد ادامه خواهد داشت. برخي گمانه زني مي كنند كه پذيرش مجدد پرداخت بيت كوين توسط تسلا مي تواند باعث شود كه قيمت بيت كوين ركورد قيمت خود را بشكند.

مايكروسافت

مايكروسافت از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال

زماني كه رئيس سابق مايكروسافت، بيل گيتس، فاش كرد كه در بيت كوين سرمايه گذاري نكرده است، براي بسياري شوك بزرگي بود. اين مولتي ميلياردر گفت كه سرمايه گذاري هاي او بر اساس ارزش آنها براي افراد ديگر انتخاب نمي شود. در مقابل، بنيانگذار سيستم عامل محبوب ويندوز اظهار داشت كه علاقه اصلي او در سرمايه گذاري در شركت هايي است كه واكسن هاي مالاريا و سرخك را ايجاد مي كنند.

با اين وجود، شركت مايكروسافت در حال تغيير مداوم به سمت رمزارزها است و يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال، مايكروسافت بزرگ است. مايكروسافت حق امتيازي در ايالات متحده براي نرم افزاري اعطا كرده است كه ادعا مي كند ممكن است به كاربران در توسعه برنامه هاي بلاك چين با تسهيل ايجاد كارآمدتر توكن هاي رمزنگاري براي دفترهاي توزيع شده كمك كند.

به دليل عدم يكنواختي در بين بلاك چين ها، توليد و مديريت توكن ها مي تواند پيچيده و سنگين باشد. بنابراين، نرم افزار ثبت اختراع مايكروسافت يك روش ledger-agnostic را ترسيم مي كند كه مي تواند به كاربران در ايجاد توكن ها و نگهداري آنها در چندين شبكه كمك كند.

در جولاي 2021، فين تك ويركس مستقر در لندن از مايكروسافت آزور براي ساخت پلتفرم پرداخت ارز ديجيتال خود استفاده كرد. Wirex از طريق Microsoft Azure 10 در زمينه ادغام با ارائه دهندگان ارز، صرافي هاي ارز ديجيتال و كارگزاران كار كرده است. ديميتري لازاريچف، يكي از بنيانگذاران و مديرعامل Wirex، گفته است كه هدف اين شركت "دستيابي به 15 ميليون مشتري در 5 سال آينده است و ما معتقديم كه مي توانيم با مايكروسافت به اين مهم دست يابيم."

آمازون

آمازون و پرداخت با ارز ديجيتال

در ژوئيه 2021، شايعاتي مبني بر اينكه آمازون به زودي پرداخت هاي بيت كوين را آغاز مي كند، به گوش رسيد. با اين حال، يكي از سخنگويان شركت اين ادعاها را رد كرد و در عين حال تأييد كرد كه آمازون از دنياي كريپتو الهام گرفته است و قصد دارد آن را بيشتر بررسي كند.

زماني كه اين غول تجارت الكترونيك اعلام كرد كه به دنبال استخدام يك متخصص ارز ديجيتال و بلاك چين است، گمانه زني ها در مورد حركت بزرگ آمازون به سمت ارزهاي ديجيتال تشديد شد.

آمازون اكنون بيش از 70 جاي خالي براي متخصصان بلاك چين دارد كه نشان مي دهد ممكن است اين شركت در حال توسعه يك تجارت بلاك چين براي مشتريان خدمات وب آمازون (AWS) باشد.

اين مي تواند نشان دهد كه ارز ديجيتال در آينده در سايت پذيرفته خواهد شد. اين غول فناوري در حال حاضر "Amazon Coins" نام دارد كه در حال حاضر در آمازون با قيمت فعلي 4.75 دلار براي 500 سكه در دسترس است. همانطور كه اين سايت تشريح مي كند، از اين سكه ها مي توان براي خريد درون برنامه اي اقلام مختلف در پلتفرم آمازون استفاده كرد. نكته ديگري مبني بر اينكه آمازون در نهايت مي تواند دنياي ارزهاي ديجيتال را در آغوش گرفته و بپذيرد، اين واقعيت است كه اين غول فناوري 3 وب سايت ارزهاي ديجيتال را در سال 2017 خريداري كرد و در زمره يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال به شمار مي رود.

توصيه ما به دارندگان ارزهاي ديجيتال اين است كه مراقب سكه هاي آمازون باشند، زيرا اين احتمال وجود دارد كه غول تجارت الكترونيك در آينده با اسپين آف (محصول جانبي) رمزنگاري اين محصول موجود وارد بازار شود.

گوگل

گوگل از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال

گوگل در ژوئن 2021، زماني كه ممنوعيت كلي تبليغات رمزنگاري را براي پلتفرم هاي تبليغاتي خود لغو كرد، سرفصل خبرها شد، اقدامي كه در دنياي بلاك چين مورد استقبال قرار گرفت. با اين حال، اين ممنوعيت هنوز براي بسياري از شركت ها وجود دارد زيرا طبق بيانيه رسمي گوگل تنها چند شركت منتخب مجاز به تبليغ در بزرگترين موتور جستجوي جهان هستند.

Google Pay همچنين از كارت كوين بيس پشتيباني مي كند كه به عنوان يك كيف پول ديجيتال براي ذخيره و خرج كردن ارزهاي ديجيتال عمل مي كند. Coinbase رمزنگاري كاربران خود را به ارزهاي فيات تبديل مي‌ كند و به آنها اجازه مي ‌دهد تا تراكنش ‌هاي خود را مانند كارت بدهي يا اعتباري انجام دهند.

تغيير اخير در سياست تبليغاتي گوگل به عنوان نشانه اي از اين كه اين غول فناوري ممكن است تا پايان سال 2021 به سمت ارزهاي ديجيتال حركت كند، تفسير شده است و اين شركت را نيز به يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال تبديل كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد مشاركت گوگل در پروژه هاي بلاك چين بر روي لينك مربوطه كليك كنيد.

اپل

اپل و شركت هاي فعال در ارز ديجيتال

همانند Google Pay، كاربران همچنين مي توانند از Apple Pay براي پرداخت محصولات و خدمات با استفاده از رمزنگاري با كارت Coinbase خود استفاده كنند.

اگرچه اپل استخراج ارزهاي ديجيتال را در آيفون ‌ها ممنوع كرده است و به كاربران اجازه نمي ‌دهد با استفاده از اپل كارت خود ارزهاي رمزنگاري شده خريداري كنند، برخي انتظار دارند كه در سال 2021 اين مسير تغيير كند زيرا بلاك چين به طور گسترده ‌تر به كار گرفته مي ‌شود و به ناچار اپل نيز يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال خواهد بود.

جالب اينجاست كه اخيراً يك پرونده قضايي بين Epic Games (شركت سازنده بازي محبوب Fortnite) و اپل، شكافي را باز كرده است كه ممكن است به كاربران اجازه دهد ارزهاي ديجيتال را در اكوسيستم iOS خريداري كنند.

در اين مورد، Epic ادعا كرد كه اپل انحصار خود را بر روي اپ استور خود حفظ كرده است كه به آن اجازه مي دهد تا در اقدامات ضد رقابتي شركت كند: تمام خريدهاي درون بازي بايد از طريق سيستم داخلي اپل انجام شود كه كميسيون قابل توجه 30 درصد را دريافت مي كند. با اين حال، اين محدوديت اكنون توسط يك قاضي در كاليفرنيا لغو شده است و اپل بايد به كاربران خود اين امكان را بدهد كه كالاهاي ديجيتالي را در برنامه خود بخرند يا آن را از جاي ديگر خريداري كنند، يعني مستقيماً از توسعه دهندگان برنامه.

با اين حال، اين موضوع ممكن است براي بسياري از كاربران دردسرساز شود زيرا براي صرفه جويي در كميسيون بايد يك مرورگر جداگانه باز كنند و براي دانلود آن به وب سايت رسمي برنامه مراجعه كنند. اگر اپل نمي‌ خواهد كيفيت تجربه كاربران خود را به خطر بيندازد، اكنون زمان آن فرا رسيده است كه غول فناوري اجازه خريد ارزهاي ديجيتال را بدهد كه مي‌ تواند انگيزه‌ اي براي كاربران باشد تا برنامه ‌هاي خود را از اپ استور خريداري كنند.

همچنين لازم به ذكر است كه اگر اپل به ممنوعيت خود ادامه دهد، رقباي آن مانند سامسونگ ممكن است پشتيباني از ارزهاي رمزپايه را معرفي كنند و رهبري را بر عهده بگيرند و به يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال تبديل شود. البته بعيد است كه اين اتفاق بيفتد زيرا اپل معمولا راهي براي پاسخگويي به نيازهاي كاربران خود و پيشي گرفتن از رقبا پيدا كرده است. اگر اپل بخواهد تسلط خود را حفظ كند، نزديك شدن به ارزهاي رمزنگاري شده مي تواند به عنوان راه حل مطلوبي مورد توجه قرار گيرد.

فيس بوك

فيس بوك و ارزهاي ديجيتال

فيس بوك نيز يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال به شمار مي رود. در اين ابرشركت، صحنه براي راه اندازي ديم، يك ارز ديجيتال تحت حمايت فيس بوك، قبل از پايان سال 2021 آماده شده است. هدف فيس بوك ايجاد يك انقلاب جديد در صنعت مالي است و ديم را گامي بزرگ به سوي اين هدف مي داند. Diem كه قبلاً با نام Libra شناخته مي شد، با مقاومت زيادي از سوي رگولاتورها مواجه شد و دو نفر از حاميان اصلي آن، يعني Visa و Mastercard از پروژه عقب نشيني كردند.

با اين حال، با وجود از دست دادن چندين حامي كليدي، Diem در حال حاضر در حال تغيير كامل است و تلاش مي كند مجوز پرداخت را از تنظيم كننده هاي مالي سوئيس دريافت كند. علاوه بر ارز ديجيتال Diem، فيسبوك قصد دارد كيف پول Novi را نيز معرفي كند كه مانند ساير كيف پول ‌هاي ارزهاي ديجيتال موجود در بازار كار خواهد كرد. اين كيف پول با هدف كاهش زمان انتقال و كارمزد تراكنش زماني كه Diem بين كاربران كريپتو معامله مي شود راه اندازي مي شود.

اگرچه پروژه Diem تا به امروز با مشكل مواجه شده است اما علاقه مندان به Diem مي توانند تا پايان سال 2021 اخبار خوبي را انتظار داشته باشند. در صورت تاييد Diem، فيس بوك مي تواند محصولات خود را براي ميلياردها كاربر در سراسر جهان افزايش دهد و اين احتمال وجود دارد كه Diem يك پيشنهاد ارائه دهد. رقابت قوي براي بيت كوين، به دليل قدرت تبليغات فيس بوك و اين واقعيت كه فيس بوك توسط افراد زيادي استفاده مي شود.

به تازگي فيس بوك نام تجاري خود را به متا تغيير داده است و قصد دارد در صنعت متاورس كه يكي از بزرگ ترين و فعال ترين صنايع بلاك چين است، فعاليت كند. اين اقدام انقلاب گونه مارك زاكربرگ، نشان از تغيير جهت بسياري از شركت هاي بزرگ به سمت ارز هاي ديجيتال است.

Ark Invest

كتي وود، مديرعامل آرك اينوست، معتقد است كه بيت كوين در پنج سال آينده به 500000 دلار خواهد رسيد. وود كه رياست شركتي با بيش از 60 ميليارد دلار دارايي دارد، هميشه از حاميان قوي ارزهاي ديجيتال، به ويژه بيت كوين بوده است و شركتش يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال شناخته مي شود.

حتي زماني كه كشور چين، بيت كوين را در ماه ژوئن ممنوع كرد، وود موضعي اتخاذ كرد كه بسياري آن را نداشتند و آن اين است كه ممنوعيت ارزهاي ديجيتال توسط چين در بلندمدت حركت خوبي است. او همچنين مخالف موضع معروف ايلان ماسك در مورد تاثير منفي بيت كوين بر محيط زيست بود و ادعا كرد كه بيت كوين يك ارز "دوستدار زيست محيطي" است. ديدگاه هاي قوي او در مورد بيت كوين دليل اصلي اين است كه شركت او، Ark Invest، مشاوره در مورد سرمايه گذاري در ارزهاي ديجيتال ارائه مي دهد. نه تنها اين، بلكه آرك اينوست همچنين در حال برنامه ريزي براي راه اندازي صندوق قابل معامله در مبادلات بيت كوين (ETF) است.

اخيراً، اين شركت گزينه اي را براي "صندوق هاي مبادله اي مستقر در كانادا" در چشم انداز خود گنجاند كه نشانه ديگري از تعهد قاطع شركت به بيت كوين و دنياي ارزهاي ديجيتال است.

MicroStrategy

شركت هاي بزرگي كه با ارز ديجيتال كار مي كنند

مايكل جي سايلر، مدير عامل MicroStrategy، هميشه در اخبار قرار دارد و آن هم معمولا براي يك موضوع است: خريد مقدار زيادي بيت كوين! در سپتامبر 2001، MicroStrategy در مجموع 5050 بيت كوين به ارزش 243 ميليون دلار خريداري كرد كه مجموع دارايي بيت كوين شركت را به 5.1 ميليارد دلار رساند. اين مقدار آنقدر زياد است كه MicroStrategy را به يكي از رهبران برتر بازار بيت كوين تبديل كرده است. اين بدان معني است كه هر حركت قابل توجهي از سوي شركت مي تواند به طور بالقوه بازار ارزهاي ديجيتال را به هر جهتي تغيير دهد.

علاوه بر اين، سايلر كه بيش از 1.5 ميليون نفر در توييتر او را دنبال مي كنند، بيت كوين را در هر توييت ديگري تاييد مي كند و حتي تصوير روي جلد و عكس نمايه او اين ارز ديجيتال كهنه كار را تبليغ مي كند و به همين علت مي توان مايكرواستراتژي را يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال، به حساب آورد.

گلكسي ديجيتال هولدينگ

Galaxy Digital Holdings يك موسسه بانكي تجاري است كه علاقه خود را به بخش بلاك چين و دنياي ارزهاي ديجيتال معطوف كرده است. بنيانگذار گلكسي ديجيتال، مايكل نووگراتز، معتقد است كه بيت كوين تا پايان سال 2021 به مرز 100000 دلار مي رسد و اغلب به او لقب «وارن بافت رمزارز» داده مي شود.

اخيرا، گلكسي ديجيتال هولدينگ درخواستي را براي راه اندازي ETF آتي بيت كوين با كميسيون بورس و اوراق بهادار ايالات متحده ارائه كرده است تا بتواند تقاضاي رو به رشد مصرف كنندگان در دنياي ارزهاي ديجيتال را برآورده كند و به همين دليل مي توان گلكسي ديجيتال هولدينگ را يكي از شركت هاي فعال در ارز ديجيتال در نظر گرفت.

Square

جك دورسي، رئيس توييتر و مديرعامل Square، اخيراً از برنامه‌ هاي خود براي ايجاد يك پلتفرم خدمات مالي غيرمتمركز در اسكوئر با تمركز بر بيت ‌كوين خبر داد.

Square قبلاً "كسب و كار بيت كوين" جديد خود را كه TBD نام دارد، معرفي كرده است. بايد ديد آيا آنها نام TBD را حفظ مي كنند يا خير. در مورد يك موضوع مي توان با اطمينان صحبت كرد و آن هم اينكه Square ورود خود را به بازار ارزهاي ديجيتال با سبك خود اعلام كرد و خود را به عنوان يكي از شركت هاي بزرگي كه با ارز ديجتال كار مي كنند معرفي كرد.

اسكوئر همچنين به كاربران خود امكان خريد ارزهاي ديجيتال از طريق CashApp را مي دهد. ارزهاي رمزنگاري شده در كيف پول ديجيتال اسكوئر ذخيره مي شوند كه هم به صورت كيف پول آنلاين و هم آفلاين در دسترس است. اشكال اين كيف پول اين است كه به دلايل امنيتي هميشه از برداشت بيت كوين به كيف پول هاي خارجي پشتيباني نمي كند. براي دور زدن اين محدوديت، كاربران بايد تحت بازبيني داخلي و تأييد هويت از تيم Square قرار بگيرند.

به طور خلاصه، اسكوئر دقيقاً در كنار غول ‌هاي فناوري در پذيرش تغييرات قرار دارد و موقعيت خوبي براي تبديل شدن به يك بازيگر پيشرو در فضاي پرداخت ارزهاي ديجيتال و شركت هاي فعال در ارز ديجيتال دارد، مگر اينكه ساير شركت ‌هاي فناوري جايگزين هاي رقابتي ‌تري ارائه دهند.

آينده Crypto روشن است

با افزايش محبوبيت ارزهاي رمزنگاري شده در سال 2021، بسياري از شركت هاي برتر جهان در حال حاضر مقدمات را فراهم كرده اند و مي توانند به راحتي وارد فضاي بلاك چين شوند. نام ‌هاي بزرگي مانند آمازون، گوگل و ساير شركت هاي فعال در ارز ديجيتال، به دقت زير نظر گرفته مي ‌شوند، زيرا زماني كه ارزهاي رمزنگاري شده را حمايت مي‌ كنند، به احتمال زياد باعث افزايش قيمت در بازار مي‌شود. در همين حال، كاربران بايد از اين فرصت براي آموزش خود و كشف دنياي كريپتو استفاده كنند تا بتوانند در دراز مدت از تكامل بازار بهره مند شوند. چرا كه شركت هاي فعال در ارز ديجيتال، تاثير مستقيمي بر قيمت ها و روند پذيرش يا نپذيرفتن ارزهاي ديجيتال در دنيا دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.