10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال

ارزهاي ديجيتال در كل دنيا نسبتا جديد هستند و كمي بيشتر از ده سال از عمر آن ها مي گذرد. اما اوج گرفتن و مطرح شدن ارزهاي ديجيتال بيشتر به سال 2017 به بعد باز مي گردد كه پس از آن ارزهاي ديجيتال بر سر زبان ها افتاد و در بسياري از كشورها افراد زيادي شروع به تريد و معامله ارز ديجيتال كردند. در اين مطلب به 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال كه ذهن بسياري از افراد را به خود مشغول كرده پاسخ مي دهيم.

آيا ارزهاي ديجيتال ايمن و بي خطر هستند؟

آيا ارزهاي ديجيتال ايمن است؟

اولين سوال از 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال، در مورد ايمني آن هاست كه آيا آن ها ايمن هستند؟ ارزهاي ديجيتال براي معامله و تبادلات بين افراد به عنوان دارايي هاي ايمن شناخته مي شوند. علت اينكه ارزهاي ديجيتال را بي خطر اعلام مي كنند، به ويژگي غيرمتمركز بودن آن ها باز مي گردد. در ارزهاي ديجيتال از فناوري به نام blockchain استفاده مي شود. بلاك چين به عنوان يك فناوري غيرمتمركز شناخته مي شود كه در تعداد بسيار زيادي كامپيوترها در سراسر دنيا توزيع شده است. يكي از مهم ترين و جذابترين ويژگي هاي فناوري بلاك چين امنيت آن است.

درواقع علت اينكه افراد زيادي به آن ها اعتماد دارند، اين است كه غيرمتمركزند. غيرمتمركز بودن به شفافيت تراكنش ها و نحوه عملكرد سيستم اشاره دارد.

پشتوانه ارزهاي ديجيتال چيست؟

رمزارزها مانند پول فيات معروف، دلار آمريكا، بدون پشتوانه هستند. آنچه كه پشتوانه اين ارزهاي ديجيتال به شمار مي آيد پذيرش، مقبوليت و محبوبيت ارزهاي ديجيتال در بين مردم و اعتماد به آن هاست. يكي از دلايل پذيرش و محبوبت ارزهاي ديجيتال كه پشتوانه آن ها نيز محسوب مي شود بي اعتمادي مردم به سيستم هاي مالي متمركز مانند بانك هاي مركزي است كه افراد بسياري در سراسر دنيا از اين سيستم ها ضربه هاي زيادي خورده اند. بنابراين غيرمتمركز بودن، شفاف بودن و عدم كنترل توسط نهاد مركزي در ارزهاي ديجيتال باعث مي شود مردم به آن اعتماد كنند و حتي انتظار مي رود در آينده نه چندان دور جايگزين پول فيات شوند. پول فياتي كه توسط دولت ها چاپ و كنترل مي شود.

قيمت ارزهاي ديجيتال چگونه تعيين مي شود؟

يكي ديگر از 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال نحوه تعيين قيمت ارزهاي ديجيتال است. آنچه كه قيمت ارزهاي ديجيتال را تعيين مي كند، ميزان عرضه و تقاضاي آن ها در بازار است. عامل تعيين كننده بعدي در زمينه قيمت يك ارز ديجيتال، اين است كه يك ارز ديجيتال براي اين كه بتواند معامله شود بايد در صرافي قرار بگيرد يا اصطلاحا در صرافي ليست شود. اين دو عامل به عنوان مهم ترين عوامل تعيين كننده قيمت و ارزش گذاري يك ارز ديجيتال به شمار مي روند.

بهترين زمان سرمايه گذاري در ارزهاي ديجيتال چه زماني است؟

10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال

اين سوال يكي از 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارزهاي ديجيتال است. در پاسخ بايد گفت جهت حركت قيمت ارزهاي ديجيتال را به سبب ماهيت پرنوساني كه دارند نمي توان به صورت دقيق پيش بيني كرد اما در اين زمينه تحليل هاي مختلفي وجود دارد كه مي تواند كمك كننده باشد. انواع تحليل ها به شما بينش و آگاهي در مورد حركت قيمت ها خواهد داد. بنابراين بهترين راهي كه در اين زمينه مي توانيم به شما پيشنهاد دهيم يادگيري تحليل هاي مالي اعم از تحليل فاندامنتال و استفاده از تحليل تكنيكال و ساير تحليل هايي است كه در بازارهاي سرمايه از جمله ارزهاي ديجيتال به كار گرفته مي شوند.

يكي از روش هايي كه افراد براي سرمايه گذاري در ارزهاي ديجيتال به كار مي برند، سرمايه گذاري مداوم در طول زمان است. يعني به جاي اينكه يك ارز را به ميزان زيادي و به صورت يكباره خريد كنيد، آن را در بازه هاي زماني بخريد و در اين فاصله فراز و نشيب قيمت ها را بطور مؤثر تحليل و پيش بيني آينده خود را تنظيم كنيد. درآمد ماينر چه قدر است؟

بهترين زمان فروش ارزهاي ديجيتال چه زماني است؟

طبق تحليل هاي مالي براي اينكه ارز ديجيتال خود را در بهترين زمان به فروش برسانيد بايد قيمت آن 25٪ بيشتر از خريد اوليه توكن توسط خودتان باشد. قبل از اين درصد افزايش يا درصورتي كه پايين تر آمد بهتر است آن را تا زمان بازگشت دوباره به قيمت بالاتر نگه داريد. اين نكته را فراموش نكنيد كه بازار ارزهاي ديجيتال بسيار پرنوسان است، ممكن است درصد زيادي از دارايي خود را از دست بدهيد يا مثلا 95 درصد درآمد كسب كنيد.

خريد ارزهاي ديجيتال در ايران چگونه است؟

براي خريد ارزهاي ديجيتال در درجه اول بايد بتوانيد از يك صرافي معتبر اقدام به خريد كنيد. اما از آنجا كه ايران جزو كشورهاي تحريم شده است، بنابراين بسياري از اين صرافي هاي ارز ديجيتال به صورت مستقيم به ايراني ها خدمات ارائه نمي دهند. بنابراين شما بايد ابتدا يك صرافي داخلي ثبت نام كرده و در آن ريال خود را به يكي از ارزهاي ديجيتال تبديل كنيد. سپس ارز ديجيتال خريداري شده را به صرافي خارجي خود منتقل كرده و در آنجا اقدام به خريد و فروش نماييد يا به كيف پول ارز ديجيتال خود منتقل كنيد.

چگونه در ايران بيت كوين بخريم؟

از مهمترين و پرتكرارترين سوالات و يكي از 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال خريد بيت كوين است. همانطور كه گفتيم براي خريد ارزهاي ديجيتال و بيت كوين نياز است در يك صرافي ايراني ثبت نام كنيد و با طي كردن مراحل ثبت نام، ريال خود را به بيت كوين تبديل كنيد. با خريد بيت كوين در مرحله بعد اگر قصد خريد و فروش نداريد و مي خواهيد آن را هولد كنيد، بيت كوين خود را به كيف پول ارز ديجيتال منتقل كنيد. شما مي توانيد از انواع كيف پول هاي ارز ديجيتال براي نگهداري رمزارز خود استفاده كنيد. از جمله كيف پول هاي نگهداري و ذخيره ارزهاي ديجيتال مي توان به كيف پول هاي نرم افزاري و داغ، كيف پول هاي سخت افزاري و سرد اشاره كرد. اما از نظر امنيتي بهترين كيف پول ها كيف پول هاي سخت افزاري هستند كه مي توانيد به صورت آفلاين ارزهاي خود را ذخيره كنيد و نگران كلاهبرداري و هك آن نباشيد.

آيا سكه هاي من در صرافي ها ايمن هستند؟

آشنايي با 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال

صرافي هاي مجازي براي اينكه با حمله و مشكلات امنيتي روبرو نشوند مرتبا خود را به روزرساني مي كنند اما يكي از مستعدترين جاها براي حمله امنيتي و هكري هستند. بنابراين توصيه مي كنيم دارايي رمزارز خود را در صرافي نگهداري نكنيد و آن را به كيف پول خود انتقال دهيد. از لحاظ امنيت كيف پول هاي سخت افزاري امن ترين كيف پول ها محسوب مي شوند.

پرفروش ترين ارزهاي ديجيتال كدام ارزها هستند؟

ماهيت نوساني ارزهاي ديجيتال به گونه ايست كه ممكن است صدر ليست ارزهاي ديجيتال براي مدتي در دست تعدادي ارز باشد و بعد از مدتي جاي خود را به تعدادي ديگري ارز ديجيتال بدهند. اما واضح است كه در صدر ليست ارزهاي ديجيتال محبوب بيت كوين، پادشاه ارزهاي ديجيتال قرار دارد. پس از بيت كوين مي توان به اتريوم اشاره كرد كه به عنوان دومين ارز پس از بيت كوين به وجود آمد. بايننس كوين، تتر، كاردانو و ريپل نيز در ادامه ليست پرفروش ترين ارزهاي ديجيتال قرار دارند.

جديدترين ارزهاي ديجيتال را از كجا پيدا كنيم؟

سوال مهم ديگر در بين 10 پرسش متداول ايراني ها در خصوص ارز ديجيتال نحوه پيداكردن جديدترين ارزهاي ديجيتال است. از آنجا كه محبوبيت ارزهاي ديجيتال بين مردم در حال افزايش است و هر روز شاهد رشد توليد ارزهاي جديدي هستيم كه ادعا دارند مشكلات و چالش هاي مالي پيش روي افراد را حل مي كنند، براي پيدا كردن جديدترين ارزهاي ديجيتالي كه معرفي مي شوند، مي توانيد به برخي وب سايت هاي معتبر در اين زمينه سر بزنيد. يكي از بهترين وب سايت ها در اين زمينه سايت كوين ماركت كپ است. با رفتن به اين وب سايت مي توانيد ليست كاملي از تمامي ارزهاي موجود در بازار، قيمت ارزها، ارزش بازار يا ماركت كپ آن ها، رتبه بندي ارزهاي ديجيتال، درصد تغييرات در ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته، حجم معاملات در اختيار داشته باشيد.

صرافي هاي معتبر براي مبادله ارز ديجيتال

صرافي ارزهاي ديجيتال جايي است كه شما مي توانيد ارزهاي ديجيتال را با يكديگر خريد و فروش و معامله كنيد. صرافي هاي ارزهاي ديجيتال متمركز و غيرمتمركز هستند. تفاوت صرافي متمركز با غيرمتمركز در اين است كه صرافي‌هاي متمركز بر روي سرورهاي اختصاصي خود اجرا مي ‌شوند و اين موضوع مي تواند منجر به حمله و هك به اين صرافي ها شود. بهترين صرافي هاي متمركز براي ارزهاي ديجيتال عبارتند از Coinbase ،بايننس،Kraken و Gemini. صرافي هاي غيرمتمركز توسط هيچ سازماني كنترل نمي شود، اين نوع صرافي ها در بستر بلاك چين برنامه نويسي شده اند و معاملات را بدون وجود واسطه انجام مي دهند. بهترين صرافي هاي غيرمتمركز براي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال عبارتند از: يوني سواپ (Uniswap)، وان اينچ (1inch)، صرافي غيرمتمركز بايننس (Binance DEX)، صرافي كايبر سواپ (Kyberswap) و صرافي بالانسر (Balancer).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.